Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok NSA z dnia 8 wrzenia 2006 r., sygn. I OSK 836/06

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący sędzia NSA: Małgorzata Jaśkowska (spr.) Sędziowie NSA Zbigniew Rausz Jan Paweł Tarno Protokolant Justyna Nawrocka po rozpoznaniu w dniu 8 września 2006 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Zarządu Powiatu [...] od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie z dnia 2 marca 2006 r. sygn. akt III SA/Kr 799/05 w sprawie ze skargi J. S. na uchwałę Zarządu Powiatu [...] z dnia [...] nr [...] w przedmiocie powierzenia stanowiska Dyrektora Zespołu Szkół Nr 1 im. [...] w [...] 1. uchyla zaskarżony wyrok i przekazuje sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Krakowie; 2. zasądza od J. S. na rzecz Powiatu [...] kwotę 330 zł (trzysta trzydzieści złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

Uzasadnienie

Uchwałą z dnia [...] nr [...] Zarząd Powiatu [...] powierzył T. B. stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół nr 1 im. [...]. Jako podstawę prawną powołano art. 36 a ust. 1 i 4 ustawy z dnia 7 września 1991r o systemie oświaty /DzU 1996r Nr 67, poz. 329/ oraz art. 32 ust.2 pkt 5 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r o samorządzie powiatowym /DzU 2001r Nr 142, poz. 1592 ze zm./.

Skarżący J. S. zaskarżył wspomnianą uchwałę do Sądu Administracyjnego zarzucając jej naruszenie art. 36a ustawy o systemie oświaty przez nieprawidłowe przyjęcie, że zachodzą przesłanki określone w art. 39 a ust. 4 tej ustawy w sytuacji, gdy wyniki konkursu w sposób jednoznaczny wskazały osobę, której powinno być powierzone stanowisko dyrektora oraz przez powierzenie funkcji dyrektora osobie nie spełniającej warunków do objęcia tej funkcji z powodu braku oceny pracy z ostatnich 5 lat i braku pozytywnej opinii Kuratora Oświaty, a więc niezgodnie z art. 36 a ust.2 ustawy oraz art. 6, 7 i 8 Konstytucji poprzez pominięcie interesu społecznego i zasady państwa prawnego, w szczególności przez pominięcie opinii Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców i Związków Zawodowych. Skarga została poprzedzona wezwaniem do usunięcia naruszenia prawa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00