Orzeczenie
Wyrok NSA z dnia 5 stycznia 2005 r., sygn. FSK 961/04
1. Wprowadzając na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych /t.j. Dz.U. 2002 nr 9 poz. 84 ze zm./ "inne zwolnienia przedmiotowe" rada gminy nie może odnieść tych zwolnień do niektórych tylko podatników wymienionych w art. 3 ust. 1.
2. Art. 165 ust. 2 Konstytucji RP gwarantujący jednostkom samorządu terytorialnego ochronę sądową nie rozciąga tej ochrony na działania, które nie mają podstawy prawnej.
Naczelny Sąd Administracyjny po rozpoznaniu w dniu 5 stycznia 2005 r. na rozprawie w Izbie Finansowej skargi kasacyjnej Gminy i Miasta S. od wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie Ośrodek Zamiejscowy w Rzeszowie z dnia 25 czerwca 2003 r. SA/Rz 235/03 w sprawie ze skargi Gminy i Miasta S. na uchwałę Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w R. z dnia 14 stycznia 2003 r. (...) w przedmiocie stwierdzenia nieważności uchwały (...) Rady Miasta S. - oddala skargę kasacyjną.
UZASADNIENIE
Zaskarżonym wyrokiem Sąd oddalił skargę Gminy i Miasta S. na wymienioną wyżej uchwałę Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej. Stan faktyczny sprawy przedstawiał się następująco:
Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w R. na podstawie art. 11 ust. 1 pkt 5 i art. 12 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych /Dz.U. 2001 nr 55 poz. 577 ze zm./; par. 4 ust. 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 stycznia 2000 r. w sprawie siedzib i zasięgu terytorialnego regionalnych izb obrachunkowych oraz szczegółowej organizacji izb, liczby członków kolegium i trybu postępowania /Dz.U. nr 3 poz. 34/ stwierdziło nieważność uchwały (...) Rady Miejskiej w S. z dnia 12 grudnia 2002 r. w sprawie wprowadzenia zwolnień w podatku od nieruchomości, w części oznaczonej w par. 1 pkt 3, 5, 6 i 7. Brzmienie powyższych zwolnień było następujące:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right