Wyrok WSA w Kielcach z dnia 7 lutego 2024 r., sygn. II SA/Ke 761/23
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Dorota Pędziwilk-Moskal po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 7 lutego 2024 r. sprawy ze sprzeciwu P4 Sp. z o.o. w W. od decyzji Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] listopada 2023 r. [...] w przedmiocie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego oddala sprzeciw.
Uzasadnienie
Zaskarżoną decyzją z 30 listopada 2023 r. [...] Samorządowe Kolegium Odwoławcze, po rozpatrzeniu odwołania M. S. i Marzanny Stąpór, działając na podstawie art. 138 § 2 k.p.a., uchyliło w całości decyzję Wójta Gminy S.-K. z 6 września 2023 r. znak: [...] o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie stacji bazowej telefonii komórkowej operatora
P4 Sp. z o.o. (dalej "Spółka") nr SKA3318A wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na działce [...] (obręb K. Niedźwiedzi) przy ul. [...] w miejscowości K. N., gmina S.-K. w skład której wchodzą: wieża wolnostojąca o wysokości całkowitej do 55,95m (współrzędne geograficzne środka wieży 51°10’28.06"N, 20°56’21.3"E, instalacja radiokomunikacyjna składająca się w anten sektorowych i anten radiolinii oraz urządzeń sterujących usadowionych u podstawy wieży oraz wewnętrznej instalacji zasilającej.
W uzasadnieniu zaskarżonego rozstrzygnięcia Kolegium powołało się na treść art. 2 pkt 5, art. 4 ust. 2 pkt 1 i 2 oraz art. 50 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 977 ze zm.), zwanej dalej "u.p.z.p.") i wskazało, że z analizy przepisów ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1648 ze zm.) zwanej dalej "P.t." wynika, iż zamierzenie inwestycyjne polegające na budowie stacji bazowej telefonii komórkowej stanowi urządzenie techniczne służące łączności publicznej, a zatem jest inwestycją celu publicznego w rozumieniu art. 2 pkt 5 u.p.z.p.