Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 29 lipca 2015 r., sygn. II SA/Rz 614/15
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący WSA Magdalena Józefczyk /spr./ Sędziowie WSA Krystyna Józefczyk NSA Małgorzata Wolska Protokolant starszy sekretarz sądowy Anna Mazurek - Ferenc po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 29 lipca 2015 r. sprawy ze skargi W. M. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego [...] z dnia [...] sierpnia 2012 r. nr [...] w przedmiocie lokalizacji inwestycji celu publicznego -skargę oddala-
Uzasadnienie
Przedmiotem skargi WM jest decyzja Samorządowego Kolegium Odwoławczego w [.] (dalej: SKO w [.] lub Kolegium) z dnia [.] sierpnia 2012 r. nr [.] w przedmiocie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego, którą wydano w następującym stanie sprawy;
Podaniem z dnia 17 stycznia 2011 r. [.] Sp. z o.o. z/s w [.] (dalej: Spółka lub inwestor) wystąpiła z żądaniem ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego mającej polegać na budowie bezobsługowej stacji bazowej telefonii komórkowej sieci [.] nr [.] na działce nr ewid. 1253 w [.]. Po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego decyzją z dnia [.] kwietnia 2011 r. Wójt Gminy [.] odmówił ustalenia lokalizacji ww. inwestycji. Na skutek odwołania inwestora została ona uchylona decyzją SKO w [.] z dnia [.] czerwca 2011 r. nr [.], a sprawa przekazana do ponownego rozpatrzenia. Niemniej, wyrokiem z dnia 17 listopada 2011 r. sygn. II SA/Rz 848/11, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie uchylił zaskarżoną decyzję Kolegium uznając, że wydano ją z naruszeniem art. 138 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego. W ponownie prowadzonym postępowaniu odwoławczym SKO w [.] decyzją z dnia [.] lutego 2012 r. nr [.], ponownie uchyliło decyzję Wójta z dnia [.] kwietnia 2011 r. w celu ponownego rozpatrzenia sprawy. Następnie decyzją z dnia [.] lipca 2012 r. nr [.], Wójt Gminy [.] ustalił lokalizację ww. inwestycji uznając, że spełnione zostały wszystkie wymagania określone w ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 z późn. zm.) dalej zwanej: "Upzp". Określono, że stacja bazowa składać się będzie z 6 anten zainstalowanych na wysokości 46,5 m, a ich maksymalna moc promieniowania wyznaczona dla pojedynczej anteny będzie wynosić: 1) dla 2 anten systemu GSM pracujących w częstotliwości 900 MHz - 1914,52 W, 2) dla 1 anteny systemu GSM, pracującej w częstotliwości 900 MHz - 1452,31 W, 3) dla 3 anten systemu UMTS pracujących w częstotliwości 2100 MHz - 2965,24 W. Ustalono, że przedsięwzięcie to nie zostało wymienione w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213, poz. 1397 z późn. zm.) i nie wymagało przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. Teren inwestycji stanowi grunt niezabudowany i rolniczy, najbliższe zabudowania znajdują się w odległości 130 m od planowanej lokalizacji wieży, 3 km od lotniska [.]. Nie jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a według postanowień studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania terenu działka nr 1253 położona jest w strefie mieszkalno-usługowej. Znaczenie inwestycji ma charakter lokalny.