Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 6 września 2022 r., sygn. II SA/Łd 319/22

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi – Wydział II w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Sławomir Wojciechowski Sędziowie Sędzia WSA Piotr Mikołajczyk Sędzia WSA Agata Sobieszek-Krzywicka (spr.) po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 6 września 2022 r. sprawy ze skargi M.K. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu z dnia 28 stycznia 2022 r. nr SKO.4120.437.21 w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Burmistrza L. z dnia 24 listopada 2021 r., znak [...]; 2. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Sieradzu na rzecz skarżącego M.K. kwotę 500 zł (pięćset) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania. dc

Uzasadnienie

Decyzją z dnia 28 stycznia 2022r. Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Sieradzu, na postawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021r., poz. 735 ze zm.), zwanej k.p.a. w związku z art. 61 ust. 1 pkt 1-6 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2021r., poz. 741 ze zm.), zwanej u.p.z.p., utrzymało w mocy decyzję Burmistrza L. z dnia 24 listopada 2021r. ustalającą warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na rozbudowie przedszkola o pomieszczenie żłobka wraz z adaptacją części pomieszczeń przedszkola publicznego na żłobek w zabudowie usługowej na działkach nr ewid.: [...],[...],[...],[...],[...],[...],[...],[...], obręb L., gm. L.

W uzasadnieniu tej decyzji Kolegium wskazało, że jak stanowi § 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. nr 164, poz. 1588), zwanego rozporządzeniem, granice obszaru analizowanego mają być wyznaczone w odległości "nie mniejszej niż trzykrotna szerokość frontu działki", przy czym "nie mniejszej jednak niż 50 metrów". Kolegium wyjaśniło zatem, że ustalając granice obszaru analizowanego, bierze się pod uwagę szerokość frontu działki (bądź kilku działek stanowiących teren inwestycji), którą mnoży się przez trzy, przy czym jest to jedno minimum dla ustalenia omawianych granic. Drugim minimum jest wskazanie, że uzyskany wynik nie może być niższy od 50 metrów. Mając powyższe na uwadze organ odwoławczy wskazał, że Burmistrz L. dokonując analizy funkcji oraz cech zabudowy i zagospodarowania terenu ustalił, że trzykrotna szerokość frontu działki objętej planowaną inwestycją wynosi 177 m (59 m x 3) i znajduje to swoje odzwierciedlenie zarówno w części graficznej, jak i tekstowej analizy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00