Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2024-02-07

transport

Elektryczne ciężarówki nie ruszą

Projekt dopłat zaprezentowany przez NFOŚiGW wymaga poprawek. Inaczej nikt z niego nie skorzysta – alarmuje biznes

Dopłatami mają być objęte zeroemisyjne samochody z kategorii N2, czyli o dopuszczalnej masie powyżej 3,5 t do 12 t oraz N3 – powyżej 12 t. Wsparcie dla dużych firm ma wynieść do 30 proc. kosztów kwalifikowanych, dla średnich do 50 proc., a dla małych do 60 proc. Ustalono jednak minimalny roczny przebieg dotowanego pojazdu – 50 tys. km. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ma na ten cel przeznaczyć 1 mld zł. Zdaniem przedsiębiorców na tych warunkach program się nie sprawdzi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00