Artykuł
wywiad
Chcemy być jak instytuty sprawdzające leki
Gajderowicz: Rozdanie laptopów to był ruch, który kosztował bardzo dużo pieniędzy, lecz nie przełożył się na kompetencje cyfrowe
Instytut Badań Edukacyjnych ma wymyślić, kto będzie kończył polską szkołę. Jak idzie?
![](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nLmluZm9yLnB/sL3AvX2ZpbGVzLzM4MjI5MDAwLzM1NT/M3YTA2LWRiODAtNDQ2OC04ZWJmLTRiY/TEzNDRiOTNjYy0zODIyODgzMy5qcGcifQ.jpg)
dr Tomasz Gajderowicz zastępca dyrektora Instytutu Badań Edukacyjnych, związany również z Wydziałem Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizuje się w mikroekonometrii
dr Tomasz Gajderowicz zastępca dyrektora Instytutu Badań Edukacyjnych, związany również z Wydziałem Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizuje się w mikroekonometrii
Na szczęście zamiast wymyślać, IBE ma dać naukowe podstawy dla zdefiniowania profilu absolwenta polskiej szkoły, a następnie przeprowadzić konsultacje społeczne tej wizji. 19 czerwca zorganizowaliśmy konferencję merytoryczną, która pokazywała, jak chcemy podejść do zdefiniowania profilu absolwenta. Mam wrażenie, że po raz pierwszy od długiego czasu o tym, jak reformować system edukacji, mamy szansę porozmawiać nie na podstawie sentymentów paru starszych panów, tylko na bazie badań naukowych i szerokich konsultacji społecznych.
Zdążyliście od stycznia zrobić badania?