Artykuł
Koniec testów, czas na zakupy
Przybywa polskich miast, które stawiają na elektryczne autobusy. Nie wszyscy chętni są jednak w stanie zrealizować swoje inwestycyjne plany
Polskie miasta na coraz większą skalę wchodzą w kolejny etap rozwoju niskoemisyjnego transportu. A jest nim zakup elektrycznych autobusów. Pod koniec października tego roku park takich pojazdów sięgnął 1083 sztuk. Przed rokiem było to 790, a w październiku 2021 r. 633 sztuk – wynika z Licznika Elektromobilności PZPM i PSPA.
Do walki o czystsze powietrze stają kolejne miasta w Polsce i to coraz mniejsze. Do niedawna było to domeną największych aglomeracji, co wiązało się ze spełnieniem wymogów ustawy o elektromobilności, m.in. obligującej jednostki samorządu terytorialnego do zapewnienia minimalnego udziału takich pojazdów.
Jan Wiśniewski, dyrektor Centrum Badań i Analiz PSPA, komentując sytuację, zauważył, że dostrzec można trend polegający na zamawianiu pojazdów zeroemisyjnych również przez mniejsze gminy, nieobciążone obowiązkami wynikającymi z ustawy o elektromobilności.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right