Artykuł
Ciężki transport drogowy: bariery wstrzymują e-rewolucję
Elektryfikacja transportu drogowego postępuje, ale zbyt wolno, aby sektor osiągnął unijne cele w zakresie redukcji dwutlenku węgla. Tempo zmian musi się zwiększyć. Do tego jednak potrzebne są zmiany: prawne, finansowe oraz infrastrukturalne
W październiku liczba samochodów dostawczych i ciężarowych z napędem elektrycznym w Polsce sięgnęła 5464 sztuk. To ponad dwa razy więcej niż przed rokiem, kiedy było ich 2461 – wynika z Licznika Elektromobilności prowadzonego przez PZPM i PSPA.
Motorem napędowym segmentu są jednak auta dostawcze. Z danych PSPA wynika, że po trzech kwartałach tego roku flota elektrycznych ciężarówek liczyła zaledwie 85 pojazdów, a na koniec października – 93. Tymczasem branża transportu ciężkiego stoi u progu wielkiej ekologicznej rewolucji w związku z unijnym dążeniem do dekarbonizacji gospodarki.