Interpretacja indywidualna z dnia 1 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.423.2024.2.PRM
Możliwość korzystania ze zwolnienia podmiotowego dla świadczenia usług pośrednictwa faktoringowego.
Możliwość korzystania ze zwolnienia podmiotowego dla świadczenia usług pośrednictwa faktoringowego.
Brak możliwości zastosowania zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 38 ustawy dla usług świadczonych przez Wnioskodawcę.
Ustalenie czy wynagrodzenie otrzymane za wykonywane czynności stanowi podstawę opodatkowania w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy oraz czy wykonywane czynności korzystają ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 38 ustawy.
Zwolnienie z opodatkowania świadczonych usług.
Świadczone przez Państwa usługi, opisane we wniosku, spełniają definicję usługi pośrednictwa w świadczeniu usług ubezpieczeniowych. W związku z tym, opłata pobierana wprost od klienta zawierającego umowę ubezpieczenia (Wynagrodzenie), stanowi wynagrodzenie za czynności podlegające zwolnieniu od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 37 ustawy.
Wykonywane przez Państwa czynności na rzecz Banku w ramach Etapu I, wypełniają przesłanki pośrednictwa i tym samym będą korzystać ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 38 i pkt 40 ustawy.
Zwolnienie od podatku VAT dla świadczonych usług przez Oddział realizowanych w ramach zawieranych umów pośrednictwa i brak zwolnienia od podatku VAT dla świadczonych usług przez Oddział realizowanych w ramach zawieranych umów doradczych.
Skutki podatkowe świadczonych przez Państwa usług wykonywanych w ramach Konsorcjum na rzecz Nowego ZU, a także sposobu dokumentowania rozliczeń finansowych dokonywanych pomiędzy Państwem i Nowym ZU.
Zwolnienie od podatku świadczonych usług.
W świetle art. 8b ust. 2 ustawy, opodatkowaniu VAT w odniesieniu do dystrybuowanych bonów podlega/będzie podlegała wyłącznie prowizja należna Spółce stanowiąca ekwiwalent usługi pośrednictwa świadczonej na rzecz Partnera. Natomiast zatrzymana przez Spółkę wartość sprzedaży niewykorzystanych bonów i kuponów nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem VAT.
Zastosowanie zwolnienia od podatku dla usług pośrednictwa finansowego.
Zastosowanie zwolnienia od podatku VAT do świadczonych usług na rzecz instytucji finansowej.
Zwolnienie od podatku usług finansowych.
Czynności wykonywane przez B na Państwa rzecz, na podstawie Umowy o Współpracy, spełniają przedstawione wyżej przesłanki wynikające z orzecznictwa TSUE dla uznania ich za usługi pośrednictwa w świadczeniu usług, o których mowa odpowiednio w art. 43 ust. 1 pkt 38 i 40 ustawy.
Ustalenie, czy wykonywana usługa na rzecz zamawiającego, stanowiąca element transferu pieniędzy w ramach programu regionalnego w zakresie realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 jest zwolniona od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 40 ustawy.
Przychody uzyskiwane przez Pana ze świadczenia w ramach działalności gospodarczej – usług sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 74.90.12.0 – może Pan opodatkować 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy.
Dotyczy zwolnienia od podatku czynności w zakresie pośrednictwa sprzedaży kart kredytowych oraz czynności w zakresie pośrednictwa w udzielaniu pożyczek wykonywanych na rzecz Banku.
Prawo do zastosowania zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT dla świadczonych przez Pana usług.
Opodatkowanie wyłącznie usług pośrednictwa, których podstawą opodatkowania jest prowizja, w przypadku dystrybucji bonów jednego przeznaczenia i bonów różnego przeznaczenia oraz w przypadku dystrybucji kart pieniądza elektronicznego i uznania tych usług za usługi pośrednictwa finansowego podlegające zwolnieniu od opodatkowania na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 40 ustawy.
Przychód z tytułu świadczenia usług pośrednictwa.
Skutki podatkowe usług pośrednictwa.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego.