Kto jest pracodawcą dla kierownika jednostki powiatowego urzędu pracy
Gmina zawarła z osobą fizyczną umowę zlecenia na pełnienie inspektora nadzoru nad inwestycją realizowaną przez gminę. Osoba posiada niezbędne uprawnienia w tym zakresie. Ukończenie inwestycji planowane jest na koniec 2024 r. Od 1 września 2024 r w wyniku naboru na wolne stanowisko urzędnicze w urzędzie została zatrudniona ta osoba, która ma podpisaną umowę zlecenia na nadzór inwestycji z gminą. Czy
Pracownik samorządowy był zatrudniony w okresie od 02.07.2009 r. do 31.12.2013 r. na czas określony, następnie od 01.01.2014 r. do 31.10.2021 r. na czas nieokreślony. Po przerwie chcemy go ponownie zatrudnić od września br. Czy tą pierwszą umowę na czas określony mamy zaliczać do umów limitowanych 33 miesięcy i 3 umów na czas określony?
W urzędzie miasta zatrudniliśmy pracownika od 1 lipca 2023 r. na umowę o pracę na zastępstwo w wymiarze 3/4 etatu (przewidywany okres zatrudnienia do kwietnia 2024 r.). Czy pracownikowi przysługuje dodatkowe wynagrodzenie roczne za 2023 rok?
Pracownik samorządowy w kwietniu 2024 r. łącznie przez 26 dni miał zwolnienie lekarskie (część wynagrodzenie za chorobę, część zasiłek płatny przez ZUS), przez 4 dni miał urlop wypoczynkowy. Jak powinno być naliczone wynagrodzenie? Czy jest to prawidłowe: 4242:30x26=3676,40 zł; 4242-3676,40= 565,60 zł? Wynagrodzenie pracownika: 565,60 zł + wynagrodzenie za chorobę + dodatek stażowy w całości? Czy wyliczmy
Pracownica zatrudniona w urzędzie pracy na stanowisku urzędniczym przebywa obecnie na urlopie wychowawczym. Urlop kończy się z końcem września 2024 r. Pracownica była nieobecna w pracy kilka lat. Ma to związek z jej kolejnymi porodami, a co za tym idzie urlopami macierzyńskimi, rodzicielskimi i urlopem wychowawczym. W tym czasie pracodawca zatrudnił pracownika najpierw na zastępstwo nieobecnej pracownicy
Pracownica została zatrudniona w publicznej szkole podstawowej na stanowisku specjalisty (stanowisko urzędnicze) w ramach umowy na zastępstwo od marca 2020 r. do chwili obecnej. Osoba zastępowana nie zamierza wracać na dawne stanowisko, w związku z tym zostanie ogłoszony nabór na ww. stanowisko. Czy w przypadku wyłonienia na dane stanowisko osoby zatrudnionej uprzednio na zastępstwo (4 lata) należy
Czy członkowi gminnej komisji antyalkoholowej będącym jednocześnie pracownikiem gminy należy potrącać składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne tak jak przy umowie o pracę, czy trzeba potraktować go jak innych członków niebędących pracownikami gminy?
Nieprawidłowość W urzędzie miejskim pracownik zatrudniony na stanowisku kasjera najpierw zachorował, a potem przeszedł na rentę. Po jego przejściu na rentę stanowisko kasjera powierzono pracownikowi zatrudnionemu na stanowisku pomocy administracyjnej na czas nieokreślony. W trakcie kontroli okazało się, że pracownik ten wykonywał powierzone obowiązki od ponad czterech lat. W tym czasie burmistrz nie
Nieprawidłowość Nowo wybrany wójt gminy otrzymywał wynagrodzenie ustalone uchwałą rady gminy dla poprzedniego wójta. Przewodniczący rady gminy stwierdził, że rada gminy nie podjęła w tej sprawie nowej uchwały po wyborach, ponieważ postanowiła, że wynagrodzenie nowego wójta pozostanie na takim samym poziomie jak wynagrodzenie wójta z poprzedniej kadencji.
Czy w związku ze zmianą kategorii zaszeregowania pracownika samorządowego należy sporządzać aneksy do umów? Czy zamieszczanie w umowie o pracę kategorii zaszeregowania pracownika samorządowego jest konieczne?
Urzędnicy państwowi oraz samorządowi mogą świadczyć pracę zdalną na ogólnych zasadach uregulowanych w Kodeksie pracy. Natomiast praca zdalna funkcjonariuszy służb mundurowych może odbywać się wyłącznie na polecenie przełożonego wydane w nadzwyczajnych okolicznościach związanych z zagrożeniem chorobami zakaźnymi.
Pracownik samorządowy od 1 stycznia 2022 r. do 18 kwietnia 2022 r. pracował w urzędzie gminy. 19 kwietnia 2022 r. rozpoczął pracę w urzędzie miasta (przeniesienie za porozumieniem w trybie art. 22 ustawy o pracownikach samorządowych na wniosek pracownika samorządowego). Czy w tym przypadku należy pracownikowi naliczyć i wypłacić dodatkowe wynagrodzenie roczne za okres przepracowany w urzędzie gminy
Zasady ustalania prawa do świadczeń pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa, ich wysokość i podstawy wymiaru dla pracowników samorządowych określają ogólne przepisy w tym zakresie, czyli ustawa zasiłkowa. Na wysokość zasiłków przysługujących pracownikom samorządowym mają wpływ także różnego rodzaju dodatki, nagrody i premie, których zasady przyznawania i wypłaty są uregulowane