Interpretacja indywidualna z dnia 23 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.154.2024.1.MAZ
Możliwość nakładania nowej, kolejnej banderoli bezpośrednio na banderolę pierwotnie nałożoną
Możliwość nakładania nowej, kolejnej banderoli bezpośrednio na banderolę pierwotnie nałożoną
Określenie stawki ryczałtu dla działalności restauracyjnej.
Moment przeniesienia prawa do rozporządzania Opakowaniami jak właściciel oraz uwzględnienia Opakowań w podstawie opodatkowania.
Obecnie większość lokali gastronomicznych ma w swojej ofercie sprzedaż posiłków na wynos, w tym z dowozem do domu. Do tej sprzedaży, mimo że jest traktowana jak dostawa towarów, stosujemy taką samą stawkę VAT jak do posiłków spożywanych na miejscu. Według tych samych zasad co posiłki opodatkowujemy także opłaty za opakowania czy transport. W publikacji omówimy kompleksowo rozliczenie sprzedaży posiłków
Skutki podatkowe związane z koniecznością pobierania opłaty za produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych.
Konieczność pobierania opłaty za produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych (tzw. opłata produktowa).
Od 1 stycznia 2024 r. część sprzedawców ma obowiązek pobierać opłaty za produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych. W opracowaniu omawiamy ten obowiązek oraz podatkowe skutki pobierania takich opłat wraz z ich ewidencją księgową. W opracowaniu uwzględniono stanowisko MF z 28 marca 2024 r. W pierwszej wersji raportu Mk redakcja i autor przedstawiali inne stanowisko w przedmiocie przychodów i
Prawidłowość ujęcia na paragonie i fakturze opłaty produktowej.
Ewidencjonowanie oddzielnie towaru i opakowania na kasie rejestrującej.
Ujęcie opłaty produktowej na paragonie i fakturze.
Brak powstania przychodu w związku z pobieraniem opłat od opakowań jednorazowego użytku.
Skutki podatkowe związane z koniecznością pobierania opłaty za produkty jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych.
1. Czy w związku z opisanym stanem faktycznym/zdarzeniem przyszłym w świetle art. 4a pkt 26-28 ustawy o CIT, działalność Spółki w zakresie realizacji projektów opisanych w pkt od 1 do 15 oraz przedstawionej działalności w zakresie opracowania i tworzenia nowych, istotnie zmienionych, ulepszonych linii pakujących, linii dozująco-pakujących, przewijarek, podajników, dzielników, innych urządzeń oraz maszyn
Od 1 stycznia 2024 r. sprzedaż w opakowaniach plastikowych jest obciążana dodatkową opłatą. Według interpretacji MF należy ją wliczyć w cenę sprzedaży i opodatkować stawką właściwą dla sprzedawanego produktu. Nie trzeba jej osobno wykazywać na paragonie i osobno opodatkowywać VAT. Tak wynika z odpowiedzi udzielonej redakcji „Dziennika Gazety Prawnej”.
Podmioty wprowadzające napoje w opakowaniach łatwiej ustalą podstawę opodatkowania w VAT. Powinny tylko odpowiednio zaktualizować plan kont, uwzględniając w nim nową ewidencję, którą będą musiały prowadzić na podstawie ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi
Brak powstania przychodu do opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych z tytułu otrzymania od Klienta Detalicznego pustego cylindra w sytuacji sprzedaży samego gazu CO2 w Cylindrach Zwrotnych.
Ustalenie podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży samego gazu CO2 w Cylindrze Zwrotnym na rzecz Klienta Detalicznego, który przy transakcji zakupu wyda pusty cylinder w celu otrzymania cylindra napełnianego i zapłaci jedynie za sam gaz CO2 w Cylindrze Zwrotnym.
Uznanie, że przemieszczenia wyrobów akcyzowych w opakowaniach jednostkowych, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, nie powinny odbywać się na podstawie dokumentu e-SAD lub dokumentu zastępującego e-SAD.
Skutki podatkowe w podatku VAT związane z opakowaniami zwrotnymi, za które jest i nie jest pobierana kaucja.
1. Czy prowadzone przez Wnioskodawcę prace realizowane w ramach Projektów B+R opisane w stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym spełniają definicję działalności badawczo-rozwojowej, o której mowa w art. 4a pkt 26-28 ustawy CIT? 2. Czy Koszty Projektów B+R ponoszone przez Spółkę opisane w stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym stanowią/będą stanowiły koszty kwalifikowane, o których mowa w art. 18d ust.
Przemieszczanie do magazynu Wnioskodawcy w Polsce wyrobów akcyzowych o kodzie CN 2711 13 97, zakupionych w innym kraju Unii Europejskiej, stanowi nabycie wewnątrzwspólnotowe; brak możliwości opodatkowania akcyzą w wysokości 0 zł tych wyrobów akcyzowych, na podstawie art. 89 ust. 2 pkt 7 ustawy.
Organy podatkowe i sądy administracyjne są zgodne – opłata recyklingowa pobierana od sprzedaży lekkich toreb na zakupy z tworzywa sztucznego jest elementem ceny za dostawę tych toreb, a zatem jest ona wliczana do podstawy opodatkowania VAT z tytułu dostawy torby. Ustalając cenę za sprzedawaną torbę foliową podatnik powinien w niej uwzględnić opłatę recyklingową. Oznacza to, że opłata recyklingowa powiększa
Uznanie butelki plastikowej za typowe opakowanie jednostkowe płynu do e-papierosów oraz oznaczanie banderolami