Wykorzystywanie samochodów prywatnych do celów służbowych oraz samochodów służbowych do celów prywatnych – przychody, koszty, składki, ewidencja w pkpir i księgach rachunkowych
Obowiązki płatnika w zakresie zwolnienia z opodatkowania przychodu z tytułu zwrotu pracownikowi kosztów używania samochodu prywatnego dla celów służbowych w jazdach lokalnych.
Opodatkowanie przychodu z tytułu zwrotu kosztów z tytułu używania samochodu prywatnego w jazdach lokalnych.
Obowiązki płatnika w związku ze zwrotem pracownikom poniesionych kosztów tytułem wykorzystania prywatnego samochodu do celów służbowych w jazdach lokalnych.
Powstanie przychodu z tytułu zwrotu kosztów używania samochodu prywatnego w celach służbowych w jazdach lokalnych.
Obowiązki płatnika w związku ze zwrotem kosztów używania samochodów prywatnych dla celów służbowych.
Obowiązki płatnika w zakresie zwrotu kosztów używania samochodu prywatnego dla celów służbowych.
Obowiązki płatnika w związku ze zwrotem kosztów używania samochodu prywatnego dla celów służbowych.
Zwrot pracownikowi kosztów jazd lokalnych.
Obowiązki płatnika w związku ze zwrotem pracownikom poniesionych kosztów tytułem wykorzystania prywatnego samochodu do celów służbowych.
Obowiązki płatnika w zakresie świadczeń otrzymywanych przez Zarządzającego na podstawie umowy o zarządzanie.
Reprezentuję spółkę akcyjną. Mam zawrzeć umowy z pracownikami, umożliwiające wykorzystywanie samochodu prywatnego do celów służbowych: Proszę o wskazanie podstaw prawnych, do których należy się odnieść zawierając takie umowy, oraz jak je rozliczać.
W niniejszym opracowaniu kontynuujemy tematykę rodzajów przychodów niestanowiących podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalno-rentowe.
Niniejsze opracowanie, kolejne z cyklu „Poradnik Podatnika”, ma na celu przedstawienie Czytelnikom zasad rozliczania wydatków z tytułu podróży służbowych. Regulacje te znajdują się w kilku aktach prawnych i budzą pewne wątpliwości.
W Dzienniku Ustaw z 26 marca 2002 r. Nr 27, poz. 271 opublikowano oczekiwane przez podatników od początku roku rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy.
Luka spowodowana brakiem obowiązującego od początku tego roku aktu prawnego, regulującego zasady wzajemnych rozliczeń pomiędzy pracodawcą oraz pracownikiem z tytułu jazd lokalnych, była powodem wielu wątpliwości podatników. Jak się okazało przyczyną tego stanu rzeczy było niedopatrzenie, jakiego dopuścił się ustawodawca podczas nowelizacji ustawy o transporcie. Minister Infrastruktury pozbawiony został
Wejście w życie z początkiem bieżącego roku nowej ustawy o transporcie drogowym spowodowało uchylenie przepisów dotychczas obowiązujących aktów wykonawczych regulujących tę materię. Efektem są poważne kłopoty z rozstrzygnięciem, jak obliczać do celów podatkowych koszty używania samochodu na potrzeby pracodawcy.