Pracownicze jazdy lokalne ,2002
Luka spowodowana brakiem obowiązującego od początku tego roku aktu prawnego, regulującego zasady wzajemnych rozliczeń pomiędzy pracodawcą oraz pracownikiem z tytułu jazd lokalnych, była powodem wielu wątpliwości podatników. Jak się okazało przyczyną tego stanu rzeczy było niedopatrzenie, jakiego dopuścił się ustawodawca podczas nowelizacji ustawy o transporcie. Minister Infrastruktury pozbawiony został uprawnienia do określenia w drodze rozporządzenia warunków ustalania i zasad zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy. Jednocześnie nowelizacja ustawy o transporcie spowodowała, że dotychczasowe rozporządzenie regulujące tę kwestię straciło od 1 stycznia 2002 r. moc prawną. Błąd ten został naprawiony. W wyniku kolejnej nowelizacji ustawy o transporcie Minister Infrastruktury ponownie został upoważniony do regulowania tych kwestii w drodze rozporządzenia. Otóż 26 marca 2002 r. weszło w życie nowe rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r., które ma zastosowanie w sytuacji używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów począwszy od 1 stycznia 2002 r.