Interpretacja indywidualna z dnia 5 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.459.2019.10.KS
Opodatkowanie dochodów podmiotu zarządzającego specjalną strefą ekonomiczną.
Opodatkowanie dochodów podmiotu zarządzającego specjalną strefą ekonomiczną.
Dotyczy podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy: - obniżenie stawek amortyzacyjnych, o których mowa w art. 16i ust. 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przez Spółkę będzie mogło zostać dokonane do dowolnej wysokości (np. nawet do poziomu 0,11%) w odniesieniu do składników majątku wprowadzonych do ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia 2021 r. – jest prawidłowe
W zakresie ustalenia, czy Spółka nie jest zobowiązana do wykazania przychodu z tytułu nieodpłatnego lub częściowo odpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 2 updop, w związku z zastosowaniem mechanizmu „Profit Trigger”.
Uznanie inwestycji w zakresie budowy Farmy Wiatrowej za świadczenie kompleksowe jako dostawę z montażem, określenie miejsca opodatkowania przedmiotowej transakcji, ustalenie obowiązku podatkowego oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego.
1. Czy Spółka może obniżyć stawki amortyzacyjne do dowolnej wysokości wyższej niż 0% dla ŚT wykorzystywanych w ramach Działalności strefowej, wprowadzonych do ewidencji przed dniem 1 stycznia 2021 r., w tym środków trwałych modernizowanych po 31 grudnia 2020 r., ale wprowadzonych do ewidencji przed dniem 1 stycznia 2021 r.? (dotyczy zaistniałego stanu faktycznego) 2. Czy wymagane jest istnienie związku
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę w rozumieniu przepisów Rozporządzenia GBER po wydaniu Zezwolenia 2 na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE nie wpływa na obowiązki i uprawnienia określone w Zezwoleniu 2 ani też na prawa i obowiązki wynikające z przepisów regulujących prowadzenie działalności
Zmiana statusu spółki z małego przedsiębiorcy na średniego przedsiębiorcę w kontekście zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Czy wydatki ponoszone przez Spółkę, w ramach Płatności, na zakup lub wytworzenie środków trwałych, związane z realizacją warunków Zwolnienia, spełniające warunki określone w Rozporządzeniu SSE, stanowią (będą stanowić) wydatki kwalifikujące się do objęcia pomocą publiczną w formie zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych w momencie ich faktycznej zapłaty, niezależnie od tego czy dane wydatki
Ustalenia miejsca opodatkowania usług świadczonych przez Spółkę oraz prawa do odliczenia podatku VAT z tytułu dokonanych zakupów wykorzystywanych do tych usług.
1. Spółka wnosi o potwierdzenie, że nie jest zobowiązana do wykazania przychodu z tytułu nieodpłatnego lub częściowo odpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 2 updop, w związku z zastosowaniem mechanizmu „Profit Trigger”, 2. W przypadku uznania, że Wnioskodawca był/jest zobowiązany do wykazywania przychodu z tytułu nieodpłatnego lub częściowo odpłatnego świadczenia, o którym mowa
Czy sprzedaż środka trwałego - wycinarki laserowej (…) (maszyna ta była jednym z wydatków inwestycyjnych warunkujących uzyskanie zezwolenia strefowego) po okresie 3 lat od dnia wprowadzenie do ewidencji środków trwałych, przy założeniu dalszego prowadzenie działalności w specjalnej strefie ekonomicznej, jednak z wyłączeniem wykorzystania wyżej wymienionego środka trwałego, nie spowoduje utraty prawa
Obniżenie/podwyższenie stawek amortyzacyjnych w ramach działalności strefowej.
Uznanie polskiej wyłącznej strefy ekonomicznej za terytorium kraju; wskazanie miejsca opodatkowania usług bezpośrednio związanych z Turbinami wiatrowymi; wskazanie miejsca opodatkowania dostawy, instalacji oraz utrzymania morskich farm wiatrowych a także prawo do odliczenia podatku VAT z tytułu nabycia usług lub towarów dostarczonych lub instalowanych na terenie polskiej wyłącznej strefy ekonomicznej
Skutki podatkowe prowadzenia działalności w SSE.
CIT - doty. zmiany statusu przedsiębiorcy z małego na średniego (PSI).
Czy przeniesienie prawa własności części Gruntów, z którymi były związane wydatki inwestycyjne, przed upływem 5 lat od dnia wprowadzenia niniejszych środków trwałych do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, skutkuje utratą prawa do zwolnienia od podatku dochodowego w całości, czy też przeniesienie prawa własności części Gruntów, z którymi były związane wydatki inwestycyjne
Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę w toku realizacji inwestycji na podstawie Decyzji o wsparciu nie wpływa na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a tym samym na wysokość przysługującego Spółce zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych z tytułu realizacji nowej inwestycji?
Kwalifikacja uzyskanego odszkodowania za szkody w środkach trwałych (remont maszyn i hali) i koszty usuwania skutków powodzi oraz na pokrycie strat produkcyjnych do przychodów zwolnionych z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 CIT.
Brak wpływu zmiany statusu Spółki ze średniego na dużego przedsiębiorcę na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej.
1. Czy amortyzacja wybudowanego środka trwałego (budynku produkcyjnego wraz z zapleczem socjalnym i infrastrukturą towarzyszącą) służącego do prowadzenia działalności gospodarczej na terenie SSE przez Wnioskodawcę będzie kosztem uzyskania przychodu w części sfinansowanej ze środków własnych Spółki (kwota (...) zł netto), jeżeli Zarządzającemu Strefą przysługiwało zwolnienie od podatku dochodowego od
Opodatkowanie usług dozoru geologicznego w trakcie wierceń i badań geologicznych podłoża wykonywanych przez Usługobiorcę w związku z budową (...)farm wiatrowych na (...), w wyłącznej strefie ekonomicznej Polski.
Czy zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 ust. 1 Załącznika nr 1 do Rozporządzenia Komisji UE na duże przedsiębiorstwo w rozumieniu art. 2 pkt 24 Rozporządzenia Komisji UE (po dniu uzyskania zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej) ma wpływ na wysokość pomocy publicznej w formie zwolnienia z opodatkowania
1. Czy Spółka miała i ma prawo obniżyć stawki amortyzacyjne do dowolnej wysokości (wyższej niż 0%) dla ŚT wprowadzonych do ewidencji przed 1 stycznia 2021 r.? 2. Czy Spółka będzie mogła w przyszłości (także po zakończeniu działalności zwolnionej) dokonywać dalszych zmian, tj. ponownie obniżać (do stawki wyższej niż 0%) lub podwyższać uprzednio obniżone stawki amortyzacyjne dla ŚT przyjętych do ewidencji
W zakresie ustalenia, czy przy kalkulacji wysokości zwolnienia od podatku dochodowego, o którym mowa w przepisie art. 17 ust. 1 pkt 34a updop, Wnioskodawca będzie uprawniony do zaliczenia do kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem na nowe inwestycje, zgodnie z § 8 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia, kosztu żurawia będącego środkiem trwałym.