Interpretacja indywidualna z dnia 24 czerwca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4011.443.2024.2.DJ
Obowiązki płatnika w związku z finansowaniem pracownikom oddelegowanym kosztów noclegu i dojazdu.
Obowiązki płatnika w związku z finansowaniem pracownikom oddelegowanym kosztów noclegu i dojazdu.
Obowiązki płatnika oraz powstanie przychodu w związku z zapewnieniem przez pracodawcę zakwaterowania dla oddelegowanych pracowników.
Obowiązki płatnika oraz powstanie przychodu w związku z zapewnieniem przez pracodawcę zakwaterowania dla pracowników oddelegowanych.
Obowiązki płatnika w związku ze zwrotem kosztów transportu oddelegowanym pracownikom.
Świadczone w Polsce przez norweskiego Wnioskodawcę Usługi wynikające z Umowy na dostawę sprzętu i usług, nie spowodują powstania w Polsce zakładu zagranicznego
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą dodatku relokacyjnego.
Czy rzeczywiście pracownicy, którzy przekroczyli 183 dni pobytu w Niemczech podlegają opodatkowaniu w Niemczech od pierwszego dnia pobytu w tym kraju, tj. wstecz? Dlaczego nie od dochodu uzyskanego w Niemczech od 184 dnia, skoro dotąd podatek dochodowy był już pobrany w Polsce, gdyż na Spółce ciążył taki obowiązek? Czy w związku z tym, że Spółka zwróci pracownikom (u których pobyt w Niemczech przekroczył
Czy pracownik z tytułu zakupienia dla niego polisy ubezpieczeniowej w opisanym wyżej zakresie na czas trwania podróży służbowej uzyskuje przychód opodatkowany podatkiem dochodowym od osób fizycznych i w związku z tym czy na Wnioskodawcy ciążą obowiązki płatnika, o którym mowa w art. 31 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych tj. do obliczenia, poboru i odprowadzenia zaliczek na podatek dochodowy
Czy zaliczki na podatek dochody wpłacane bezpośrednio przez firmę holenderską do holenderskich urzędów w czasie oddelegowania Wnioskodawcy do pracy w Holandii powinny być wykazywane przez Wnioskodawcę w Polsce jako dochód dodatkowy?
Czy ta część z zaliczki na podatek dochodowy wpłacona w Polsce za pracę wykonywaną w Holandii podlega zwrotowi, jeżeli spółka holenderska płaciła do holenderskich urzędów również zaliczki na podatek dochodowy oraz kto jest beneficjentem ewentualnego zwrotu?
Czy dochody z pracy w Holandii w sytuacji gdy okres pobytu w Holandii oddelegowanych pracowników nie przekracza 183 dni w roku podatkowym podlegają opodatkowaniu wyłącznie w Polsce? Czy wobec faktu, że władze podatkowe Holandii uznają, że w takim przypadku faktycznym pracodawcą jest przedsiębiorstwo holenderskie, a zatem opodatkowaniu podlega także dochód uzyskany w Holandii przez osoby, które przebywają
Zakres obowiązku pobierania i odprowadzania zaliczek na podatek od wynagrodzeń pracowników z pracy wykonywanej w Holandii.
1) W którym państwie pracownik będzie rozliczał swój dochód za 2010 r. jeżeli będzie przebywał tam cały 2010 r., a w którym jeżeli powróci do kraju w dniu 1 grudnia 2010 r.?2) Czy Spółka zaprzestaje pobierać zaliczki na podatek dochodowy po 183 dniach pobytu pracownika w Kuwejcie?3) Jeżeli pobyt pracownika w Kuwejcie przedłuży się do 31 grudnia 2010 r. to czy należy wystawić PIT-11, w którym poz. 36
opodatkowanie zwróconych kosztów pracownikowi przebywającemu w podróży służbowej.
Jakie są obowiązki płatnika związane z wypłacaniem wynagrodzenia pracownikom kierowanym do pracy w Angoli, Kongo dotyczące: obowiązku poboru zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, sposobu obliczenia sumy dochodów z pracy wykonywanej na terytorium Kanady, sposobu wypełnienia informacji o dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy PIT-11.
Jakie są obowiązki płatnika związane z wypłacaniem wynagrodzenia pracownikom kierowanym do pracy w Kanadzie dotyczące: obowiązku poboru zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, sposobu obliczenia sumy dochodów z pracy wykonywanej na terytorium Kanady, sposobu wypełnienia informacji o dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy PIT-11.
Czy i kiedy płatnik powinien zaprzestać naliczania i odprowadzania zaliczek na podatek dochodowy w Polsce od wypłaconych wynagrodzeń pracownikowi oddelegowanemu do pracy w Niemczech ? Jaki jest sposób liczenia 183 dni w dwunastomiesięcznym okresie pobytu pracownika w Niemczech i jaki okres przerwy w jego pobycie w Niemczech powoduje, że rozpoczyna mu się liczenie na nowo 183 dni pobytu oraz nowego
Czy i kiedy płatnik powinien zaprzestać naliczania i odprowadzania zaliczek na podatek dochodowy w Polsce od wypłaconych wynagrodzeń pracownikowi oddelegowanemu do pracy w Niemczech ? Jaki jest sposób liczenia 183 dni w dwunastomiesięcznym okresie pobytu pracownika w Niemczech i jaki okres przerwy w jego pobycie w Niemczech powoduje, że rozpoczyna mu się liczenie na nowo 183 dni pobytu oraz nowego
Jaki jest sposób liczenia 183 dni w dwunastomiesięcznym okresie pobytu pracownika w Niemczech i jaki okres przerwy w jego pobycie w Niemczech powoduje, że rozpoczyna mu się liczenie na nowo 183 dni pobytu oraz nowego 12 miesięcznego okresu od którego jest uzależnione odprowadzanie podatku do urzędu skarbowego w Niemczech?
Czy płatnik może stosować liczbę 183 dni łącznie dla pracownika, który przepracował część z tych dni w Anglii i część w Belgii i nie pobierać zaliczek na podatek dochodowy zgodnie z art. 32 ust. 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Czy wydatki związane z wynajmem i eksploatacją samochodu osobowego poniesione w celu realizacji zadań w trakcie odbywania zagranicznej delegacji służbowej są w jakimkolwiek stopniu przychodem pracownika, od którego należy potrącić mu podatek dochodowy od osób fizycznych?
Czy skierowanie pracownika tymczasowego, który zawarł umowę o pracę w Polsce z miejscem wykonywania pracy w Polsce, do pracy do któregokolwiek z krajów Unii Europejskiej, wypełnia definicję podróży służbowej zgodnie z art. 775 Kodeksu pracy i wywołuje skutki w tym zakresie tj. naliczanie diet, zwolnienie od podatku, w związku z czym agencja pracy tymczasowej zobowiązana jest do wypłacania diet ze względu
Czy prawidłowe jest stanowisko płatnika zarówno co do sposobu, jak i formy sporządzonych dokumentów rozliczeniowych za rok podatkowy w świetle art. 39 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z tytułu stosunku pracy dla wyżej wymienionych pracowników, z uwzględnieniem miejsca oraz czasu pracy?Czy pracodawca ma obowiązek uwzględniać lub żądać informacji dotyczącej wykonywania pracy za granicą