Usługi spedycji międzynarodowej
Mimo obowiązywania norm międzynarodowych przepisy prawa polskiego, przede wszystkim przepisy Kodeksu pracy, zachowują swoją aktualność w kwestii czasu pracy kierowców.
Mimo trudnej sytuacji gospodarczej naszego kraju, eksport wzrasta. Wzmożony ruch przez granicę zwiększa prawdopodobieństwo powstawania niepożądanych ryzyk dla przedsiębiorstw eksportujących towary i korzystających z usług przewoźników. Do zmniejszenia powstania tych strat może przyczynić się towarzystwo ubezpieczeniowe.
Czy samochody poniżej 3,5 t bez licencji mogą wykonywać transport międzynarodowy z zerową stawką VAT?
Czy uprawnionym przewoźnikiem w rozumieniu przepisów o transporcie drogowym, do których odwołują się przepisy o VAT określające, co jest eksportem usług, jest tylko i wyłącznie osoba posiadająca decyzję o udzieleniu koncesji na wykonywanie międzynarodowego transportu drogowego, czy też są to także osoby, które takiej koncesji posiadać nie muszą, a jednocześnie mogą wykonywać usługi transportu międzynarodowego
Jakimi stawkami VAT są opodatkowane poszczególne usługi transportowe? Kiedy usługi te mogą być opodatkowane ryczałtem? Które usługi transportu międzynarodowego są eksportem usług?
Chciałabym prosić o wyjaśnienie wątpliwości, jakie nasuwają się mi po przeczytaniu artykułu „VAT od usług transportowych” zamieszczonego w dodatku „Podatki i Rachunkowość” nr 7 („PP” nr 31/2003). Chodzi mi o opodatkowanie stawką 22 proc. odcinka krajowego w przypadku wykonywania usług transportu międzynarodowego przez przewoźnika nieposiadającego licencji. Czy osoba prowadząca działalność gospodarczą
Jak się określa miejsce świadczenia usług transportu międzynarodowego? Jak należy opodatkować wewnątrzwspólnotowy transport osób? Kiedy powstaje obowiązek podatkowy w przypadku usług transportowych? Jaką stawką VAT opodatkowane są usługi transportu towarów?
Jakie są obecnie stawki VAT na usługi transportu międzynarodowego? Od czego one zależą?
Spółka świadczy usługi agencji celnej. W zakresie tych usług znajduje się m.in. załatwianie formalności celnych oraz innych czynności organizacyjno-prawnych występujących w związku z przewozem towarów między krajami Unii Europejskiej oraz krajami spoza Wspólnoty. Zgodnie z klasyfikacją wydaną przez Ośrodek Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego wymienione usługi mieszczą się w grupowaniu
Rozliczając usługi transportowe, do tej pory podatnicy stosowali specjalne zasady rozliczeń w zależności od tego, czy był to transport towarów, czy osób oraz na jakiej trasie się odbywał. W przepisach, które będą obowiązywać od 1 stycznia 2010 r., nie ma już specjalnych zasad rozliczeń transportu towarów ze względu na miejsce świadczenia usługi, gdy będzie ona wykonywana na rzecz podatnika.
Na zlecenie kontrahenta - norweskiej spółki (niezarejestrowanej na terytorium UE), wykonujemy usługę transportu towarów na odcinku elektrownia-port w Świnoujściu. Do tej pory wystawialiśmy fakturę ze stawką 0%. Rozliczamy się co dwa miesiące. Jak po zmianach powinna być opodatkowana ta usługa?
Wykonujemy usługi międzynarodowego transportu drogowego towarów na Ukrainę i do Rosji. Jak powinny być wystawiane faktury według nowych zasad? Nasi kontrahenci to podmioty prowadzące działalność gospodarczą w swoich krajach. Czy możemy stosować stawkę 0%?
Na zlecenie osoby nieprowadzącej działalności przewieźliśmy jej rzeczy z Ukrainy do Polski. Był to transport drogowy. Jak należy udokumentować tę usługę? Spełniamy warunki, aby zastosować stawkę 0%. Zleceniodawca zażądał wystawienia faktury.
Jak zafakturować transport kontenerów i jaką stawkę VAT zastosować w tym transporcie? Chodzi o transport kontenerów na trasach: z portu w Gdyni do magazynu w Jarostach oraz z Jarost i innych miejscowości w Polsce do portu w Gdyni, skąd ładowane są na statki i płyną do USA, Kanady, Singapuru, Grecji itp. Nie wiem, jaką stawkę podatku powinnam zastosować, czy normalnie 22%, czy może 0% według art. 83
Jak powinno wyglądać rozliczenie usługi transportowej towarów świadczonej przez zagranicznego przewoźnika na rzecz polskiego obywatela nieprowadzącego działalności gospodarczej na trasie Polska-inne państwo członkowskie? Czy przewoźnik powinien zarejestrować się w Polsce i tu wystawić fakturę z polskim VAT?
Wykonujemy usługi transportu międzynarodowego (np. z Niemiec na Ukrainę, z Białorusi do Polski oraz na terenie kraju, ale będące częścią usługi transportu międzynarodowego) zarówno na zlecenia kontrahentów z Unii, jak i z Polski. Do tej pory, wystawiając fakturę, cały odcinek trasy dzielony był na krajowy i zagraniczny. Odcinek krajowy opodatkowany był stawką 0% i wykazywany był w deklaracji VAT-7
Jak powinna być rozliczona usługa przewozu autokarowego osób dla polskiego nabywcy (podatnika) wykonywana na trasie: ● Polska-Niemcy, ● Polska-Ukraina? Czy prawidłowe jest, że przewóz osób w kraju podlega 7% stawce podatku, natomiast poza granicami, np. na terenie Niemiec, nie podlega opodatkowaniu, a na terenie Ukrainy podlega opodatkowaniu stawką 0%? Czy firma transportowa (polski podatnik) musi
Polskie regulacje nakładające obowiązek zapłaty zryczałtowanego VAT na zagranicznych przewoźników wykonujących okazjonalne przewozy pasażerskie zostały uznane przez ETS za niezgodne z prawem wspólnotowym. Na niezgodność przyjętych przez Polskę rozwiązań z prawem wspólnotowym Komisja Europejska, która zaskarżyła polskie przepisy do Trybunału, wskazywała już w październiku 2007 r. Wówczas bowiem skierowała