Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2002-10-09

Transport międzynarodowy

Gdy towar nie dojedzie...

Mimo trudnej sytuacji gospodarczej naszego kraju, eksport wzrasta. Wzmożony ruch przez granicę zwiększa prawdopodobieństwo powstawania niepożądanych ryzyk dla przedsiębiorstw eksportujących towary i korzystających z usług przewoźników. Do zmniejszenia powstania tych strat może przyczynić się towarzystwo ubezpieczeniowe.

Przemysław Rybak
Ubezpieczenie mienia w transporcie międzynarodowym jest zawierane na warunkach tzw. Instytutowych Klauzul Ładunkowych. Instytutowe Klauzule Ładunkowe są angielskimi warunkami ubezpieczenia, które są akceptowane na całym świecie. Wyróżniamy Instytutowe Klauzule Ładunkowe typu A, B oraz C. Klauzule te posiadają standardową treść i są stosowane do większości ubezpieczanych ładunków. Różnią się między sobą przede wszystkim zakresem pokrycia. Klauzula A obejmuje najszerszy zakres ryzyk, natomiast klauzule B oraz C posiadają zakresy węższe. Instytutowe Klauzule Ładunkowe różnią się między sobą również konstrukcją. Klauzula A jest opracowana na zasadach „all risks”, co oznacza, iż ubezpieczeniem objęte są wszelkie ryzyka, poza takimi, które zostały wyłączone z zakresu ubezpieczenia w treści klauzuli, natomiast klauzule B oraz C obejmują tylko ryzyka nazwane, co oznacza, iż ubezpieczeniem objęte są wyłącznie ryzyka wymienione w treści klauzuli.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00