comment
Artykuł
Data publikacji: 2002-10-09
Transport międzynarodowy
Gdy towar nie dojedzie...
Mimo trudnej sytuacji gospodarczej naszego kraju, eksport wzrasta. Wzmożony ruch przez granicę zwiększa prawdopodobieństwo powstawania niepożądanych ryzyk dla przedsiębiorstw eksportujących towary i korzystających z usług przewoźników. Do zmniejszenia powstania tych strat może przyczynić się towarzystwo ubezpieczeniowe.
Przemysław Rybak
Ubezpieczenie mienia w transporcie międzynarodowym jest zawierane na warunkach tzw. Instytutowych Klauzul Ładunkowych. Instytutowe Klauzule Ładunkowe są angielskimi warunkami ubezpieczenia, które są akceptowane na całym świecie. Wyróżniamy Instytutowe Klauzule Ładunkowe typu A, B oraz C. Klauzule te posiadają standardową treść i są stosowane do większości ubezpieczanych ładunków. Różnią się między sobą przede wszystkim zakresem pokrycia. Klauzula A obejmuje najszerszy zakres ryzyk, natomiast klauzule B oraz C posiadają zakresy węższe. Instytutowe Klauzule Ładunkowe różnią się między sobą również konstrukcją. Klauzula A jest opracowana na zasadach „all risks”, co oznacza, iż ubezpieczeniem objęte są wszelkie ryzyka, poza takimi, które zostały wyłączone z zakresu ubezpieczenia w treści klauzuli, natomiast klauzule B oraz C obejmują tylko ryzyka nazwane, co oznacza, iż ubezpieczeniem objęte są wyłącznie ryzyka wymienione w treści klauzuli.
Pozostało 87% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right