Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 18-09-2024
Artykuł aktualny na dzień 18-09-2024
Data publikacji: 2024-09-11

Ubezpieczenie OC jako warunek stawiany wykonawcom

Zamawiający, tworząc zapisy dokumentacji przetargowej, określa wymagania, którym muszą sprostać wykonawcy chcący uzyskać zamówienie. Mogą one dotyczyć m.in. sytuacji ekonomicznej lub finansowej oferenta – w tym posiadania odpowiedniego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej. Celem formułowania takiego wymogu jest zapewnienie realizacji zamówienia przez podmiot gwarantujący jego należyte wykonanie.

Podstawą do określania wymogu posiadania przez wykonawcę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia jest art. 115 ust. 1 pkt 3 Prawa zamówień publicznych oraz § 8 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy. Regulacje te pozwalają m.in. ustalić cel, zakres stawianego warunku czy formę potwierdzenia jego spełnienia.

Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00