Skutki w VAT reklamy publicznej i niepublicznej
Właściciele nieruchomości, na których są umieszczone tablice reklamowe, mogą zostać zobowiązani do uiszczania nowej opłaty lokalnej, tzw. opłaty reklamowej. Reklamy umieszczone w pasie drogowym będą musiały spełniać szczegółowe wymagania techniczne. Wprowadzająca nowe obowiązki ustawa wejdzie w życie 11 września 2015 r. Już obecnie przedsiębiorcy powinni jednak zapoznać się z nowymi przepisami. Konieczne
Czy odliczenie podatku naliczonego w związku z zakupem usług reklamowych w ogólnopolskim periodyku przysługuje w całości? Wykonujemy wyłącznie czynności opodatkowane.
Rozliczam się prowadząc księgę przychodów i rozchodów metodą memoriałową. Otrzymaliśmy fakturę „Opłata za reklamę na plakatach”. Czy można zaksięgować taką fakturę w kolumnie 14 i odliczyć VAT w całości, czy też jest to wydatek reprezentacji i reklamy limitowanej?
Jak należy prawidłowo zakwalifikować wydatek związany z zamieszczeniem w „Panoramie Firm” danych adresowych firmy (reklama). Czy traktować to jako reklamę publiczną i zaliczać do pozostałych wydatków, a może w koszty reprezentacji i reklamy?
Olbrzymie znaczenie z punktu widzenia kosztów uzyskania przychodów ma fakt, czy organizowana przez przedsiębiorstwo impreza (np. jubileusz firmy) stanowi jego reklamę publiczną, czy też ponoszone wydatki powinny być zaliczane do kosztów reprezentacji. Należy powiedzieć, że do tego typu wydatków władze podatkowe podchodzą bardzo rygorystycznie.
Sklep internetowy promuje swoje usługi za pośrednictwem wydrukowanych folderów. Warunkiem otrzymania folderu jest zarejestrowanie się na stronie www sklepu. Wymaga to ujawnienia danych osobowych, takich jak: imię i nazwisko, adres oraz konto e-mail. Goście sklepu mogą też nie ujawniać danych osobowych - otrzymają folder w formacie PDF na wskazaną przez siebie skrzynkę pocztową. Czy wydatki poniesione
Wynajęliśmy firmę, która zajmuje się telemarketingiem. Jej pracownicy wydzwaniają do naszych potencjalnych odbiorców, próbując ich przekonać do naszych usług. Ponieważ nasza usługa jest skierowana do osób fizycznych prowadzących działalność, została przygotowana taka baza. Czy taka usługa jest formą reklamy publicznej? I czy w takim razie można w całości bez limitu zaliczyć ją do kosztów uzyskania
Nasza spółka zakupiła jacht, który następnie przekazała związkowi żeglarskiemu. Na jachcie umieszczone jest logo naszej spółki. Czy poniesione koszty związane z zakupem jachtu możemy uznać za reklamę, skoro łódź ta bierze udział w regatach?
W jakiej wysokości sponsor może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na nagrody rzeczowe dla uczestników konkursów organizowanych w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób, które poniósł w zamian za upowszechnienie swojej firmy?
Czy wydatki na konferencję prasową, mającą na celu reklamę i promocję towaru, mogą być uznane za koszty wydatkowane na promocję i reklamę publiczną? Czy wysyłanie indywidualnych zaproszeń do redakcji prasowych, telewizyjnych i radiowych sprawia, że akcja reklamowa jest zamknięta i że reklama nie jest publiczna?
Kwestia zaliczania wydatków na reklamę i reprezentację do kosztów uzyskania przychodów jest poważnym źródłem sporów podatników z organami podatkowymi. Wynika to z faktu, iż tematyka ta jest bardzo szeroka i wielopłaszczyznowa, a ustawa z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) wspomina tylko, iż nie uważa się za koszty uzyskania przychodów
Czy wszystkie wydatki poniesione na reklamę środków leczniczych mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, czy też nie uważa się za koszty uzyskania przychodu kosztów reklamy w części przekraczającej 0,25 proc. przychodów?
Nasza spółka z o.o. zajmująca się produkcją materiałów budowlanych zamierza pod koniec roku wziąć udział w targach branżowych. Czy wydatki związane z organizacją własnego stoiska na targach będziemy mogli zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w pełnej wysokości? Czy wspomniane wydatki będą stanowić koszty już w roku ich poniesienia, czy też dopiero w latach następnych?
Firma, fundując w celach reklamowych nagrody w konkursach lub imprezach artystycznych, nie zawsze całość poniesionych wydatków może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu.
W poprzednim numerze „Doradcy Podatnika” przedstawiliśmy pierwszą część opracowania omawiającego zasady zaliczenia wydatków związanych z organizacją konkursów do kosztów uzyskania przychodów firmy. Dzisiaj kontynuujemy ten temat.