Usługi domu medialnego jako koszt reklamy publicznej
Usługi domu medialnego jako koszt reklamy publicznej
Czy wynagrodzenie za usługi domu medialnego stanowi koszt uzyskania przychodów objęty limitem z art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych? Usługi te polegały na organizacji kampanii reklamowej naszej firmy w mediach.
Wydatek na reklamę niezależnie od tego, czy jest prowadzona we własnym zakresie czy przez wyspecjalizowaną firmę organizującą kampanię reklamową podlega ocenie w świetle art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Stosownie do tego przepisu nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reklamy i reprezentacji w części przekraczającej 0,25 proc. przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób. Na cele podatku dochodowego nie jest istotne, kto prowadzi akcję reklamową, lecz do kogo jest kierowana, a zatem jaki charakter ma reklama publiczny czy niepubliczny. O zaliczeniu danego wydatku do kosztów reklamy publicznej lub niepublicznej decyduje zawsze odbiorca. Do wydatków limitowanych należą te, które z założenia są kierowane wyłącznie do konkretnych adresatów.