comment
Porada
Data publikacji: 2018-07-01
Skutki w VAT reklamy publicznej i niepublicznej
Czy przekazanie towarów na reklamę publiczną i niepubliczną ma znaczenie w podatku od towarów i usług? Czy w obu przypadkach należy postępować identycznie z formą i zakresem opodatkowania VAT? Jak należy traktować zakup usług obcych, związanych z reklamą?
W podatku od towarów i usług skutki podatkowe wydatków na reklamę firmy czy sprzedawanych przez nią wyrobów lub usług nie są uzależnione od rodzaju stosowanej reklamy, tj. reklamy publicznej czy niepublicznej. Obowiązkowi opodatkowania VAT, zgodnie z art. 2 ust. 3 pkt 1 ustawy z 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym, podlega przekazanie lub zużycie towarów (zarówno własnej produkcji, jak i towarów uprzednio nabytych) na potrzeby reklamy oraz świadczenie usług własnych na jej potrzeby.
Pozostało 79% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także