Problemy z udzielaniem rabatów - aspekt księgowo-podatkowy
Dokumenty VAT spełniają dwie podstawowe funkcje - informacyjną oraz kontrolną. Informacyjną, ponieważ dostarczają szczegółowych informacji o przebiegu i skutkach zdarzeń oraz procesów zachodzących w danym przedsiębiorstwie, przy czym funkcję tę spełniają niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z dużą firmą posiadającą osobowość prawną, czy też z niewielkim zakładem prowadzonym jednoosobowo na własne
Ustawa o podatku od towarów i usług jest jednym z najczęściej nowelizowanych aktów prawnych. Jest przez to w wielu swoich uregulowaniach niespójna, trudna do interpretacji, a jej przepisy zawierają liczne odesłania. Wszystko to sprawia, że podatnicy mają trudności w stosowaniu regulacji dotyczących podatku od towarów i usług, co niejednokrotnie prowadzi do popełniania błędów, a w konsekwencji do sporów
Jak wiadomo, reklamacja z tytułu dostaw i usług polega na zwróceniu się do dostawcy, producenta, wykonawcy usługi w sprawie ujawnionych wad towaru, niedokładności w dostawie, w fakturze (rachunku), w wykonaniu usługi itp. z żądaniem uregulowania sprawy zgodnie z warunkami umowy kupna-sprzedaży, z uwzględnieniem odpowiednich przepisów dotyczących rękojmii za wady (art. 556-576 Kodeksu cywilnego) oraz
Podstawowym obowiązkiem każdego podatnika podatku od towarów i usług jest dokumentowanie obrotu za pomocą faktur VAT wystawionych zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz.U. Nr 11, poz. 50 ze zm.) oraz w rozporządzeniu Ministra Finansów z 22 marca 2002 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów
Moja firma rozwiązała umowy sprzedaży, niestety księgowość została o tym poinformowana dopiero wtedy, gdy trzeba było zwrócić pieniądze kontrahentom, kilka miesięcy po rozwiązaniu umów. Spowodowało to, że faktury korygujące zostały wystawione również po kilku miesiącach od rozwiązania umów. Czy tak późne wystawienie faktur można ocenić jako poprawne?
Kiedy brak kopii faktury u wystawcy uniemożliwia odliczanie VAT, a kiedy taka konsekwencja podatnikowi (nabywcy towarów i usług) nie grozi?
Czy w przypadku wystawienia faktury korygującej VAT za szkolenie ze zwolnieniem od VAT podatnik VAT jest obowiązany posiadać potwierdzenie odbioru tej faktury przez nabywcę?
Wystawiłem kilka faktur, w których zamiast zwolnienia jest wadliwie określona stawka 22%. Podatek należny (pomniejszony o VAT z zakupów) zgodnie z deklaracją VAT-7 został przeze mnie wpłacony do urzędu skarbowego. Ponieważ chciałbym uniknąć niepotrzebnego narażania moich kontrahentów na sankcje ze strony urzędu skarbowego oraz niechęci w stosunku do mojej firmy, proszę o wskazówkę, co należy zrobić