Porada
Fakturowanie zwrotów towaru
Fakturowanie zwrotów towaru
Jesteśmy spółką z o.o., zajmujemy się dostawą książek. W podpisanej przez nas z naszym kontrahentem (spółka R) umowie o współpracy handlowej na 2001 r. znalazł się zapis (autorstwa spółki R), że zwroty dokonywane są od 1 stycznia 2001 r. na zasadzie odsprzedaży po aktualnych cenach netto i są rozliczane na podstawie faktur wystawianych przez spółkę R. Spółka R odsyła wystawiane przez nas korekty bez podpisu i wystawia własne faktury na sprzedaż towaru. Ceny na fakturach R. są niezgodne z naszymi na korektach, np. nasza sprzedaż w styczniu 2001 r. dokonana została ze zwiększonym rabatem, ponieważ dotyczyła okresu promocji sprzedanego towaru, w marcu nastąpiło rozliczenie tej promocji i zwrot do nas nie sprzedanych książek wystawiamy korektę do faktury ze stycznia z cenami, jakie wtedy były zastosowane, a spółka R. wystawiając swoją fakturę sprzedaży stosuje ceny obowiązujące w marcu czyli wyższe. Prosimy o wykładnię i wskazówki, jak traktować zaistniałą sytuację.