Reklama, promocja i reprezentacja
Spółka w ramach akcji promocyjnej postanowiła w celu wyprzedaży zalegającego w magazynach towaru zastosować promocję polegającą na tym, że każdy nabywca, który zakupi 10 szt. towaru, 11 sztukę otrzyma za symboliczną złotówkę. Czy jednostka straci prawo do odliczenia VAT naliczonego przy zakupie tych sprzedawanych za kwotę znacznie niższą niż cena zakupu? Jaki to ma wpływ na koszty i przychody podatkowe
Podatnik czynny na podstawie art. 86 ustawy o VAT może odliczyć polski podatek, jeśli kupione towary są wykorzystywane do działalności opodatkowanej. Jeżeli natomiast są wykorzystywane zarówno do działalności opodatkowanej, jak i zwolnionej, to aby ustalić VAT do odliczenia, stosuje proporcję. Gdy kupiony towar lub usługa są wykorzystywane do celów innych niż działalność, stosuje również preproprocję
Zbliża się termin składania kwartalnych deklaracji oraz wpłat na fundusze promocji produktów rolno-spożywczych. Co do zasady deklaracje za I kwartał 2012 r. należy złożyć do 25 kwietnia 2012 r. Wyjątkiem są sytuacje, gdy wpłata na fundusz nie przekracza pięciokrotnej wysokości kosztów upomnienia w postępowaniu egzekucyjnym w administracji (tj. 44 zł). Podmiot zobowiązany do rozliczania wpłat na fundusze
Z dniem 1 kwietnia 2011 r. wchodzą w życie kolejne zmiany w ustawie o VAT1. Jest to następny etap procesu nowelizacji, niestety nieco spóźniony, gdyż pierwotnie zmiany te miały obowiązywać od stycznia (tak przynajmniej przewidywał pierwszy projekt), następnie od lutego, ale finalnie jest to kwiecień (oczywiście z zastrzeżeniem unormowań, które już w pierwszym projekcie były wskazywane jako obowiązujące
Nasza firma otrzymała fakturę, w której jako nazwę usługi wskazano „pokrycie kosztów materiałów reklamowych”. Czy z faktury tej można odliczyć podatek VAT? Bardzo proszę o opisanie prawidłowego sposobu księgowania takiej faktury.
Funkcjonowanie firmy w warunkach wolnej konkurencji bez odpowiednich działań marketingowych jest praktycznie niemożliwe. Wiąże się to oczywiście z poniesieniem odpowiednich wydatków. W jaki sposób traktowane są one przez przepisy podatkowe, szczegółowo omawiamy w niniejszym opracowaniu. W pierwszej części koncentrujemy się na zdefiniowaniu pojęcia marketingu, co przy braku definicji ustawowych w zakresie