Artykuł
Reklama, promocja i reprezentacja
Jak prawidłowo rozliczać działalność reklamową, promocyjną i reprezentacyjną
Podatnicy z niewielu branż mogą wykonywać działalność gospodarczą, nie ponosząc przy tym kosztów reklamy, promocji i reprezentacji. Chociaż w różnych zakresach, to jednak większość przedsiębiorców musi podejmować działania, aby pozyskać nowych bądź zatrzymać dotychczasowych klientów czy tylko budować wizerunek, a przez to pozycję na rynku. Niezależnie od tego, jak duże środki są angażowane przez podatnika w aktywności służące reklamie, reprezentacji i promocji, musi on dochowywać należytej staranności przy wyznaczaniu skutków podatkowych. Co ważne, musi koniecznie szeroko postrzegać zagadnienia i odnajdywać odpowiednie konsekwencje w różnych podatkach. Wbrew temu, co niekiedy mogłoby się wydawać, chodzi nie tylko o koszty podatkowe i dokonywane w celu ich właściwego rozliczenia rozróżnienie na reklamę i reprezentację, lecz także o podatek od towarów i usług (zarówno naliczony, jak i należny) oraz przychód po stronie beneficjentów podejmowanych działań.
W poradniku przedstawiamy wybrane zagadnienia z zakresu opodatkowania działalności reklamowej, promocyjnej i reprezentacyjnej podatników. Wprawdzie przez kilka ostatnich lat podatnicy byli zaabsorbowani eksperymentami fiskalnymi co rusz fundowanymi im przez prawodawcę, ale nie zwalnia to ich z konieczności prawidłowego rozliczania podatków w związku z podejmowanymi działaniami promocyjnymi, reprezentacyjnymi czy sprzedażowymi. Właśnie z tego względu warto sięgnąć po niniejszy poradnik.
Różne kategorie działań
Podatkowa klasyfikacja działań reklamowych, promocyjnych i reprezentacyjnych, w tym ocena ponoszonych wydatków, od dawna budzi wiele wątpliwości. Przyczyna sporów często leży w tym, że ustawodawca nie daje podatnikom klarownych regulacji, które pozwoliłyby na identyfikację skutków fiskalnych. Oczywiście, nie jest to kwestia tylko przepisów podatkowych, lecz także specyfika i różnorodność podejmowanych aktywności. Problem jest już z rozróżnieniem poszczególnych działań, a dopiero w efekcie tego możliwe jest przyporządkowanie odpowiednich implikacji podatkowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right