Problemy z wpłatami na fundusz promocji produktów rolno-spożywczych - w odpowiedziach Agencji Rynku Rolnego
Zbliża się termin składania kwartalnych deklaracji oraz wpłat na fundusze promocji produktów rolno-spożywczych. Co do zasady deklaracje za I kwartał 2012 r. należy złożyć do 25 kwietnia 2012 r. Wyjątkiem są sytuacje, gdy wpłata na fundusz nie przekracza pięciokrotnej wysokości kosztów upomnienia w postępowaniu egzekucyjnym w administracji (tj. 44 zł). Podmiot zobowiązany do rozliczania wpłat na fundusze promocji może, ale nie musi składać deklaracji i dokonywać wpłaty na fundusz (lub fundusze). Przypominamy, że przedsiębiorcy zobowiązani do dokonywania wpłat na więcej niż jeden fundusz promocji składają wyłącznie jedną deklarację. Natomiast wpłaty na poszczególne fundusze muszą zostać uregulowane odrębnie na rachunki poszczególnych funduszy promocji.
W związku ze zbliżającym się terminem rozliczenia za I kwartał przedstawiamy wybrane odpowiedzi udzielone przez Agencję Rynku Rolnego w sprawie wpłat na fundusze promocji produktów rolno-spożywczych.
1. Czy trzeba naliczać wpłaty na fundusze promocji, gdy sprzedawcą jest zarejestrowana grupa producentów rolnych
PROBLEM
Firma wśród podmiotów dostarczających surowce owocowo-warzywne oprócz producentów bezpośrednich, np. rolników ryczałtowych, ma dostawców reprezentujących inne formy:
● zarejestrowane grupy producentów rolnych, w tym: zrzeszenia, spółdzielnie, które posiadają osobowość prawną,
● firmy handlowe posiadające osobowość prawną,
● patronackie punkty skupu (firmy handlowe), które skupują i odsprzedają na rzecz firmy zakontraktowane na podstawie umów kontraktacyjnych surowce owocowo-warzywne.
Czy te formy podmiotów z osobowością prawną samodzielnie rejestrują się w centralnym rejestrze Agencji Rynku Rolnego oraz samodzielnie dokonują naliczania, potrącania i odprowadzania należnych zobowiązań na fundusz promocji owoców i warzyw?