Wydatki na promocję
Wydatki na promocję
Edward Jankowski, Izba Skarbowa w Warszawie
Aby przetrwać na coraz bardziej konkurencyjnym rynku, przedsiębiorcy zmuszeni są podejmować działania promocyjne. Niektóre wydatki na tego rodzaju działania mogą być w całości zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.
Zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (j.t. Dz.U. Nr 14, poz. 176 z późn.zm.; dalej u.p.d.o.f.) oraz art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 z późn.zm.; dalej u.p.d.o.p.) nie są kosztami uzyskania przychodów koszty reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25 proc. przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie.
Jednak niektóre wydatki o charakterze zbliżonym do reklamy mogą zostać w całości zaliczone na poczet kosztów uzyskania przychodu na podstawie art. 15 ust. 1 u.p.d.o.f. i art. 22 ust. 1 u.p.d.o.p.
Czym jest promocja?