Reklama, promocja i reprezentacja
Spółka w ramach akcji promocyjnej postanowiła w celu wyprzedaży zalegającego w magazynach towaru zastosować promocję polegającą na tym, że każdy nabywca, który zakupi 10 szt. towaru, 11 sztukę otrzyma za symboliczną złotówkę. Czy jednostka straci prawo do odliczenia VAT naliczonego przy zakupie tych sprzedawanych za kwotę znacznie niższą niż cena zakupu? Jaki to ma wpływ na koszty i przychody podatkowe
Przedsiębiorcy przeprowadzają działania marketingowe, które mają na celu zwiększenie szans firmy na pozyskanie nowych klientów. Powstaje pytanie: które wydatki związane z promocją przedsiębiorstwa można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
Agencja Rynku Rolnego poinformowała, że od 1 czerwca 2012 r. obowiązuje nowy wzór Deklaracji wpłaty na fundusze promocji produktów rolno-spożywczych (FPZ f1). Deklaracje przekazywane do właściwych miejscowo oddziałów terenowych Agencji Rynku Rolnego po upływie tego terminu powinny być wypełnione na nowym formularzu dokumentu w wersji 5.0.
W listopadzie br. przekazaliśmy w celu promocji naszego przedsiębiorstwa drogie prezenty (kosze delikatesowe o wartości 300 zł) dyrektorowi współpracującej z nami firmy, który jest w niej zatrudniony na umowę o pracę, oraz osobie fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, z którą zamierzamy podjąć współpracę. Czy powinniśmy dla tych osób sporządzić informacje PIT-8C?
Ministerstwo Finansów w specjalnym komunikacie przestrzegło podatników sprzedających towary w formie zestawów przed manipulacjami cenami towarów składających się na sprzedawany zestaw. Zgodnie z komunikatem MF działanie polegające na zawyżaniu ceny towaru opodatkowanego stawką obniżoną VAT, przy jednoczesnym zaniżaniu ceny towaru opodatkowanego stawką podstawową VAT, może zostać potraktowane jako nadużycie
Podatnik czynny na podstawie art. 86 ustawy o VAT może odliczyć polski podatek, jeśli kupione towary są wykorzystywane do działalności opodatkowanej. Jeżeli natomiast są wykorzystywane zarówno do działalności opodatkowanej, jak i zwolnionej, to aby ustalić VAT do odliczenia, stosuje proporcję. Gdy kupiony towar lub usługa są wykorzystywane do celów innych niż działalność, stosuje również preproprocję
Wystawiłam fakturę dla towarzystwa ubezpieczeń za promocję ubezpieczeń mieszkań przy czynszu w trakcie organizowanego przez spółdzielnię festynu. Fakturę wystawiłam ze stawką VAT 23%. Czy postąpiłam prawidłowo? Czy promocja usług ubezpieczeniowych podlega VAT? Czy zastosowałam prawidłową stawkę, skoro usługi ubezpieczeniowe są zwolnione z VAT?
Często się zdarza, że podatnicy sprzedają towary po niższej cenie, czyli po cenie promocyjnej. W takich przypadkach pojawia się czasem wątpliwość dotycząca skutków w VAT obniżenia ceny. Przede wszystkim podatnicy mają problem z ustaleniem podstawy opodatkowania dostaw towarów dokonywanych po promocyjnej cenie. Nie mają pewności, jakie kwoty należy wykazać w fakturze czy zaewidencjonować na kasie. Nie
Polski prawodawca (zarówno w updop, jak i updof), określając przychód podatnika z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, zobowiązuje go do uwzględniania w tej zmiennej wartości nieodpłatnie otrzymanych świadczeń (art. 12 ust. 1 pkt 2 updop i art. 14 ust. 2 pkt 8 updof). Odpowiadamy na pytania, jakie skutki wywierają powyższe regulacje w odniesieniu do przypadków, w których podatnicy w ramach
Celem statutowym fundacji jest działalność w zakresie kultury. Fundacja chce zamówić opracowanie albumu o ludziach związanych z kulturą i miejscach z nimi związanych w regionie. Duża część albumu będzie również dotyczyła fundacji i jej roli w zachowaniu pamięci o tych ludziach i miejscach. Albumy mają być nieodpłatnie przekazywane potencjalnym darczyńcom i osobom mającym wpływ na podejmowanie decyzji
Zbliża się termin składania kwartalnych deklaracji oraz wpłat na fundusze promocji produktów rolno-spożywczych. Co do zasady deklaracje za I kwartał 2012 r. należy złożyć do 25 kwietnia 2012 r. Wyjątkiem są sytuacje, gdy wpłata na fundusz nie przekracza pięciokrotnej wysokości kosztów upomnienia w postępowaniu egzekucyjnym w administracji (tj. 44 zł). Podmiot zobowiązany do rozliczania wpłat na fundusze
Spółka planuje rozpoczęcie kampanii promocyjnej. W jej ramach będą m.in. przeprowadzane konkursy z nagrodami dla naszych klientów. Po rozmowie z główną księgową okazało się, że zmieniły się przepisy, na podstawie których powinniśmy odprowadzić VAT od wydanych w konkursach nagród. Czy istnieją inne możliwości prowadzenia kampanii promocyjnej, tzn. w taki sposób, aby nagrody w konkursach nie musiały
Organizator loterii, w której główną nagrodą jest samochód osobowy, ma prawo obniżyć podatek należny o cały VAT z faktury dokumentującej jego zakup - wyrok NSA z 28 czerwca 2011 r. (sygn. akt I FSK 1014/10).
Z dniem 1 kwietnia 2011 r. wchodzą w życie kolejne zmiany w ustawie o VAT1. Jest to następny etap procesu nowelizacji, niestety nieco spóźniony, gdyż pierwotnie zmiany te miały obowiązywać od stycznia (tak przynajmniej przewidywał pierwszy projekt), następnie od lutego, ale finalnie jest to kwiecień (oczywiście z zastrzeżeniem unormowań, które już w pierwszym projekcie były wskazywane jako obowiązujące
Jak powinna wyglądać promocja gminy mająca na celu uzyskanie dodatkowych środków i sponsorów na sfinansowanie projektów gminnych?