Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 23 listopada 2004 r., sygn. I SA/Rz 171/04
Termin z art. 136 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych /t.j. Dz.U. 2003 nr 15 poz. 148 ze zm./ odnoszący się do udzielenia absolutorium ma charakter terminu instrukcyjnego. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku po rozpoznaniu na rozprawie sprawy ze skargi Gminy D.-K. na uchwałę Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w G. z dnia 17 czerwca 2004 r. (...) w przedmiocie
1. Układ wykonawczy budżetu, w tym przypadku budżetu gminy, jest efektem uchwalenia przez organ stanowiący gminy uchwały budżetowej, zatem jest integralnie związany z tą uchwałą. Nie mogą istnieć różnice między budżetem a układem wykonawczym budżetu. Układ wykonawczy nie ma bowiem charakteru samoistnego, lecz stanowi uszczegółowienie postanowień zawartych w budżecie. 2. "Istotą sporu (...) jest kompetencja
Nadzór administracyjny, podobnie jak i kontrola sądowa, nie ocenia aktu prawa miejscowego na podstawie sposobu jego stosowania, lecz na podstawie treści aktu. Akt normatywny może być prawidłowy lub wadliwy, niezależnie od tego, jak jest stosowany. I odwrotnie, z wadliwego stosowania przepisów nie można wyprowadzać wniosku o wadliwości przepisów. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, po rozpoznaniu
Związek międzygminny ma na celu realizację zadań publicznych, a jego powołanie i rejestracja następują na zasadach określonych w prawie administracyjnym (...). Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie po rozpoznaniu na rozprawie w 19 października 2004 r. sprawy ze skargi Gminy O. na uchwałę Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w K. z 19 maja 2004 r. nr 44/2004 w przedmiocie uchwały Rady Gminy w
Z zapisów art. 41 ust. 7 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne /t.j. Dz.U. 2000 nr 100 poz. 1086 ze zm./ nie można wywodzić, iż Rada Powiatu nie może zatwierdzić projektu planu finansowego powiatowego funduszu gospodarki zasobem geodezyjnym i kartograficznym w ramach przyjmowanej corocznie uchwały budżetowej. Raczej należy wnosić, iż jest to jak najbardziej zasadne. W ten
Jeżeli środki przeznaczone z budżetu gminy na rzecz Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej są dotacją celową, to nie mogą stanowić dobrowolnej wpłaty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska /Dz.U. nr 62 poz. 627 ze zm./. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 września 2004 r. przy udziale Prokuratora Okręgowego
Powiatowy Fundusz Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym jest samorządowym funduszem celowym, a jego plan przychodów i wydatków powinien być częścią uchwały budżetowej powiatu. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku Wydział I po rozpoznaniu w dniu 20.08.2004 r. sprawy ze skargi Rady Powiatu W. na uchwałę Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w B. z dnia 23 kwietnia 2004 r. (...) w
W przypadku zmiany istotnych okoliczności sprawy związanych z zastosowaniem ulgi w spłacie zaległych podatków stanowiących dochody jednostek samorządowych lub zmiany złożonego w tym zakresie żądania za konieczne należy uznać ponowne wyrażenie zgody przez uprawniony organ samorządowy na podstawie art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r., o dochodach jednostek samorządu terytorialnego /Dz.U.
Jednostka samorządu terytorialnego, która otrzymała dotację celową z budżetu Państwa, odpowiada za jej wykorzystanie zgodnie z przeznaczeniem. Obowiązek zwrotu dotacji, o którym stanowi art. 93 ust. 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych /Dz.U. nr 155 poz. 1014 ze zm./ jest niezależny od tego, że środki z tej dotacji ostatecznie na podstawie umowy zostały wykorzystane przez podmiot
Środki wymienione w art. 4 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999-2003 /Dz.U. nr 150 poz. 983 ze zm./ jako niestanowiące podstawowych składników dochodów gminy są dochodami gminy, a uznanie ich za dochody gminy nie zależy od woli rady gminy wyrażonej w uchwale. Wymieniając w art. 4 pkt 4a tej ustawy jako dochód gminy środki finansowe pochodzące
1. Rada gminy z mocy art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /Dz.U. 2001 nr 142 poz. 1591 ze zm./ oraz art. 122 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych /obecnie obowiązuje w brzmieniu tekstu jednolitego ogłoszonego w Dz.U. 2003 nr 15 poz. 148 ze zm./ posiada wyłączną kompetencję nie tylko do uchwalania budżetu gminy, ale także do dokonywania jego