Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 9 listopada 2004 r., sygn. I SA/Rz 171/04
1. Układ wykonawczy budżetu, w tym przypadku budżetu gminy, jest efektem uchwalenia przez organ stanowiący gminy uchwały budżetowej, zatem jest integralnie związany z tą uchwałą. Nie mogą istnieć różnice między budżetem a układem wykonawczym budżetu. Układ wykonawczy nie ma bowiem charakteru samoistnego, lecz stanowi uszczegółowienie postanowień zawartych w budżecie.
2. "Istotą sporu (...) jest kompetencja miasta T. do zaplanowania w budżecie (...) wydatków przeznaczonych na finansowanie "Programu Aktywizacji Lokalnego Rynku Pracy (...)". Miasto na prawach powiatu jest jednocześnie gminą wykonującą zadania powiatu na zasadach określonych w ustawie o samorządzie powiatowym /art. 92 ust. 2 ustawy o samorządzie powiatowym/. Wśród tych ostatnich zadań ustawodawca wymienia zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie m.in. przeciwdziałania bezrobociu oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy /art. 4 ust. 1 pkt 17 ustawy o samorządzie powiatowym/.
(...) Przepis art. 6b ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu stanowi, że zadania samorządu powiatowego wymienione w szczególności w art. 6 tej ustawy wykonywane są przez powiatowe urzędy pracy wchodzące w skład powiatowej administracji zespolonej. (...) Powołane normy nie przewidują ograniczeń w finansowaniu przez powiaty ich ustawowych zadań.