Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Dostęp do informacji publicznej - Wyrok NSA z dnia 20 marca 2024 r., sygn. III OSK 761/23

Informacje dotyczące umów zawartych przez jednostki samorządu terytorialnego, które dotyczą powierzenia wykonywania zadań publicznych, są informacją publiczną podlegającą udostępnieniu na żądanie wnioskodawcy na zasadach określonych w ustawie o dostępie do informacji publicznej.

Teza od Redakcji

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący sędzia NSA Małgorzata Pocztarek (spr.) sędzia NSA Przemysław Szustakiewicz sędzia del. WSA Maciej Kobak po rozpoznaniu w dniu 20 marca 2024 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Wójta Gminy [...] od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 22 listopada 2022 r., sygn. akt IV SAB/Wr 443/22 w sprawie ze skargi S. S. O. W. P. w W. na bezczynność Wójta Gminy [...] w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 22 listopada 2022 r., sygn. akt IV SAB/Wr 443/22, Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu: zobowiązał Wójta Gminy [...] do załatwienia wniosku o informację publiczną z dnia 9 sierpnia 2021 r. w terminie 14 dni od dnia doręczenia odpisu prawomocnego wyroku wraz z aktami administracyjnymi sprawy (pkt 1); stwierdził, że organ dopuścił się bezczynności w sprawie która nie ma miejsca z rażącym naruszeniem prawa (pkt 2); zasądził od Wójta Gminy [...] na rzecz skarżącego S. S. O. W. P. w W. (dalej: skarżący) kwotę 100 zł tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego (pkt 3).

Z uzasadnienia zaskarżonego wyroku wynika, że wnioskiem z dnia 9 sierpnia 2021 r. skarżący wystąpił do organu o udostępnienie informacji publicznej w zakresie dotyczącym realizacji czterech umów zawartych z dwojgiem radnych Rady P. L.; we wniosku wskazano szereg pytań odnoszących się do podania konkretnych terminów realizacji usług w poszczególnych miesiącach 2019 i 2020 roku oraz zażądano udostępnienia rachunków i ewentualnych aneksów do ww. umów celem wykazania wykonania tych umów i sposobu ich rozliczenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00