Jak odpowiedzieć na wniosek w ramach dostępu do informacji publicznej o dane inspektora IOD
PYTANIE
Do urzędu gminy wpłynął wniosek o udostępnienie informacji publicznej poprzez podanie szczegółowych danych odnoszących się do osoby inspektora ochrony danych osobowych (IOD), w tym m.in. wskazania imienia i nazwiska, daty zawarcia i zakończenia umowy, wysokości wynagrodzenia, treści zawartej umowy (skan), doświadczenia itd. Czy na wniosek należy odpowiedzieć w formie opisowej?
ODPOWIEDŹ
Wnioskowane informacje stanowią informację publiczną, ponieważ obrazują funkcjonowanie podmiotu zobowiązanego do udostępnienia informacji publicznej oraz wydatkowanie środków publicznych. Wątpliwości może natomiast budzić, czy wszystkie, często bardzo szczegółowe informacje, odnoszące się do osoby IOD powinny zostać udostępnione w trybie dostępu do informacji publicznej. Obowiązek ich udostępnienia zależy od tego, czy IOD zostanie uznany za osobę pełniącą funkcję publiczną i/lub związaną z pełnieniem takiej funkcji.
W tej kwestii nie istnieje ugruntowana linia orzecznicza i jednolite stanowisko piśmiennictwa.