Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 14 listopada 2018 r., sygn. III BP 5/17

      1. Nie każde naruszenie wskazanych w skardze przepisów prowadzi do niezgodności zaskarżonego wyroku z prawem. Ową niezgodność można stwierdzić wtedy, gdy zawarte w orzeczeniu rozstrzygnięcie pozostaje w sprzeczności z tymi przepisami, z których wywodzone jest żądanie pozwu będące przedmiotem rozpoznania i rozstrzygnięcia sądu. Jeśli zatem sprawa jest sprawą z zakresu prawa pracy, decydujące znaczenie

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 14 listopada 2018 r., sygn. III BP 4/17

      Skutki rozstrzygnięcia nadzorczego wojewody o uznaniu za nieważną uchwały rady powiatu o odwołaniu zarządu powiatu nie rozciągają się na sferę prawa pracy.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 8 listopada 2018 r., sygn. III PK 107/17

      Pełnienie przez naczelnika wydziału architektury i budownictwa czynności nadzoru inwestorskiego na rzecz podmiotów wydawanych decyzji administracyjnych, wywołuje oczywiście uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność w rozumieniu art. 30 ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych. Pracownika (urzędnika) samorządowego obowiązuje zakaz wykonywania jakichkolwiek pozapracowniczych lub pozasłużbowych

    • gavel
      Orzeczenie
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 12 października 2018 r., sygn. V CSK 469/17

      1. Skuteczność czynności prawnej dokonanej bez wymaganej kontrasygnaty jest zawieszona, wyjąwszy samo związanie stron złożonymi oświadczeniami woli. Związanie to niewątpliwie dotyczy kontrahenta jednostki samorządu terytorialnego, który może -jak wskazuje się w doktrynie - położyć mu kres, wyznaczając odpowiedni termin do dokonania kontrasygnaty (z uwzględnieniem art. 57 ust. 4 u.s.w.), po bezskutecznym

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 13 września 2018 r., sygn. II PK 128/17

      Art. 59 ust. 3 w związku z art. 57 ust. 1 pkt 2 ustawy z 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej, w stanie prawnym istniejącym przed 23 stycznia 2016 r., nie stwarzał podstawy prawnej do wystąpienia ze skutecznym roszczeniem o nawiązanie stosunku pracy na wyższym stanowisku w służbie cywilnej w sytuacji, gdy zespół konkursowy dokonał wyboru tylko jednego kandydata na takie stanowisko.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 22 sierpnia 2018 r., sygn. III PK 66/17

      1. Standardem prawa pracy i typową umową o pracę powinna być umowa na czas nieokreślony, gdyż w najszerszym zakresie respektuje potrzeby pracownika, zapewnia stabilizację i ochronę zatrudnienia. Natomiast celem społeczno-gospodarczym umowy na czas określony pozostaje wykonywanie pracy, na którą zapotrzebowanie istnieje tylko przez określony czas, oraz usprawiedliwiony i zgodny interes stron stosunku

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 5 lipca 2018 r., sygn. II PK 114/17

      Uzyskanie w wyniku nowelizacji Prawa o ustroju sądów powszechnych z dniem 1 stycznia 2013 r. przez dyrektorów sądów nowego statusu - organu sądu, nie pozbawiło tego stanowiska urzędniczego charakteru, a zajmującej to stanowisko osoby - statusu pracownika sądu.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 15 maja 2018 r., sygn. II PK 78/17

      Wystąpienie z roszczeniami z art. 45 k.p. przez radnego zatrudnionego na stanowisku kierowniczym w jednostce sektora finansów publicznych, z którym stosunek pracy rozwiązano z powodu braku prawidłowego nadzoru nad gospodarką finansową tej jednostki mimo braku zgody rady powiatu, jest sprzeczne ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem tych uprawień pracownika, gdy rada powiatu odmówiła wyrażenia zgody

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 11 kwietnia 2018 r., sygn. III PK 33/17

      Uchwała obniżająca wynagrodzenie nie pozostaje poza kontrolą sądu i oceną w trybie nadzoru sprawowanego przez wojewodę.

    • gavel
      Orzeczenie

      Postanowienie SN z dnia 22 marca 2018 r., sygn. I PK 114/17

      Ochrona stosunku pracy radnego sprawia, że stosunek ten nie może być bez zgody rady rozwiązany ani zmieniony w trybie zwolnienia indywidualnego z przyczyn niedotyczących pracownika wynikającym z art. 10 ust. 1-4 ustawy o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników. Zatem w przypadku zwolnienia indywidualnego pracodawca ma obowiązek wystąpić

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 15 marca 2018 r., sygn. I PK 368/16

      Nie ma prymatu i wyłączności postępowania dyscyplinarnego przed wypowiedzeniem pracownikowi służby cywilnej umowy o pracę. "Pozasłużbowe" zajęcia lub czynności, podważające zaufanie do służby cywilnej, nie muszą być wyświetlone szczegółowo i dokładnie, jako przyczyna uzasadniająca wypowiedzenie umowy o pracę pracownikowi służby cywilnej (art. 45 § 1 k.p. w związku z art. 80 § 1 ustawy z 21 listopada

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 25 stycznia 2018 r., sygn. II PK 334/16

      Rozwiązanie umowy o pracę w trybie przewidzianym w w art. 5 ust. 2 i 6 ustawy o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne wymaga zaistnienia przesłanki w postaci winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa w rozumieniu art. 52 § 1 pkt 1 k.p. Z uwagi na istotne podobieństwo uregulowań zawartych w art. 5 ust. 6 oraz w art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o ograniczeniu

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 18 stycznia 2018 r., sygn. V CSK 144/17

      Jeżeli dotacje z budżetu państwa na zadania zlecone samorządom zostały prawidłowo ustalone i wypłacone zgodnie ustawą budżetową oraz przepisami o finansach publicznych, to gmina nie może skutecznie żądać ich uzupełnienia.

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00