Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 30 grudnia 2009 r., sygn. II SA/Ol 960/09
Wszystkie świadczenia wchodzące w skład podstawy programowej są, zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 1 ustawy oświatowej, udzielane bezpłatnie. Zasada ta jest niezależna od czasu realizacji tych świadczeń. Podstawa programowa zaleca jedynie propozycje czasowe między poszczególnymi zajęciami przedszkolnymi, natomiast nie ogranicza ogólnego czasu ich trwania.
Analiza przepisów z zakresu systemu oświaty prowadzi do wniosku, że w obowiązującym stanie prawnym nie istnieje przepis prawa, który byłby podstawą do podjęcia przez radę gminy uchwały w przedmiocie nadania imienia zespołowi szkół. Skoro zatem naprowadzone przepisy wskazują, iż w obecnym stanie prawnym niedopuszczalne jest nadawanie imienia zespołowi szkół, to procedura nadania imienia powinna być
Charakter prawny uchwały, jaką jest sprawa odwołania dyrektora biblioteki publicznej ze stanowiska w trybie natychmiastowym przez organ prowadzący, ma tak doniosłe znaczenie, że przemawia za koniecznością traktowania go na równi z decyzją administracyjną. Zgodnie z zasadą dopuszczającą stosowanie analogii legis w sprawie ma zastosowanie wymóg wynikający z art. 107 § 3 kpa. Naczelny Sad Administracyjny
Odwołania, podobnie jak powierzenia stanowiska dyrektora szkoły traktować należy jako władczą wypowiedź organu administracji w sprawie należącej do jego zadań publicznych. Akty te, winny być postrzegane jako akty administracyjne, które dodatkowo wywołują prawne skutki w sferze regulowanej prawem pracy. Zatem legalność aktu odwołującego dyrektora może być kwestionowana tylko w postępowaniu uregulowanym