Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 5 grudnia 2017 r., sygn. II GSK 2633/17

      Celem ustawy o promocji zatrudnienia jest ochrona bezpieczeństwa osób korzystających z usług agencji zatrudnienia i dlatego zostały w niej określone szczegółowe warunki prowadzenia agencji oraz sankcje za ich nieprzestrzeganie.

    • gavel
      Orzeczenie

      Postanowienie NSA z dnia 28 listopada 2017 r., sygn. I OZ 1670/17

    • gavel
      Orzeczenie

      Postanowienie NSA z dnia 17 listopada 2017 r., sygn. I OZ 1607/17

    • gavel
      Orzeczenie

      Postanowienie NSA z dnia 15 listopada 2017 r., sygn. I OZ 1549/17

    • gavel
      Orzeczenie

      Postanowienie NSA z dnia 15 listopada 2017 r., sygn. I OZ 1548/17

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 31 października 2017 r., sygn. I OSK 1806/17

      Przypomnieć należy, że grzywnę w celu przymuszenia nakłada się w szczególności w wypadku, gdy ciążący na zobowiązanym obowiązek może być spełniony tylko osobiście przez niego lub gdy użycie innego środka egzekucyjnego jest niemożliwe albo niecelowe.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 26 października 2017 r., sygn. I OSK 805/17

      Podkreślić należy, że grzywna nie jest karą, lecz formą nacisku mającą na celu skłonienie zobowiązanego poprzez dolegliwość finansową do określonego zachowania się.

    • gavel
      Orzeczenie

      Postanowienie NSA z dnia 18 października 2017 r., sygn. I OZ 1476/17

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 29 września 2017 r., sygn. I OSK 500/17

      W ocenie Sądu I instancji, organy inspekcji pracy, jako powołane do czuwania nad przestrzeganiem prawa pracy, nie mogą jednak zaniechać ustalenia, z jakich powodów pracodawca wstrzymał wypłatę wynagrodzenia i czy ma to uzasadnione podstawy w świetle obowiązujących przepisów. Dopiero, gdy ocena i kwalifikacja podnoszonych przez stronę zdarzeń może być różna, spór należy pozostawić do rozstrzygnięcia

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 21 września 2017 r., sygn. I OSK 3183/15

      Niedopuszczalność odwołania z przyczyn podmiotowych obejmuje sytuacje wniesienia odwołania przez podmiot nie mający legitymacji do wniesienia tego środka zaskarżenia albo też wniesienia odwołania przez stronę niemającą zdolności do czynności prawnych. Przyczyny podmiotowe pozostają zatem w bezpośrednim związku z przyznaniem jednostce statusu strony. Natomiast niedopuszczalność odwołania z przyczyn

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 21 września 2017 r., sygn. II GSK 3504/15

      Zasada oficjalności koresponduje z kolei z zasadą bezpośredniości, która zobowiązuje organ prowadzący postępowanie do tego, by czerpał wiadomości o faktach z pierwszego źródła, dającego największe szanse dojścia do prawdy, a zatem by korzystał on z dowodów pierwotnych, bezpośrednich, nie zaś z dowodów pochodnych.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 20 września 2017 r., sygn. I OSK 2752/16

      O rażącym naruszeniu prawa decydują łącznie trzy przesłanki: oczywistość naruszenia prawa, charakter przepisu, który został naruszony oraz skutki społeczne wywołane decyzją.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 7 września 2017 r., sygn. I OSK 438/17

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 7 września 2017 r., sygn. I OSK 2764/16

      Sąd nie jest uprawniony do samodzielnego dokonywania konkretyzacji zarzutów skargi kasacyjnej, a upoważniony jest do oceny zaskarżonego orzeczenia wyłącznie w granicach przedstawionych we wniesionej skardze kasacyjnej.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 7 września 2017 r., sygn. I OSK 2877/16

      Postępowanie kasacyjne powinno polegać na pogłębionej polemice z ustaleniami wojewódzkiego sądu administracyjnego. Sąd kasacyjny nie może w tym zakresie "wyręczać" profesjonalisty i samemu badać ewentualne uchybienia sądu I instancji, ponieważ w ten sposób podważono byłoby sens przymusu adwokacko-radcowskiego przy sporządzaniu i wnoszeniu skargi kasacyjnej.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 7 września 2017 r., sygn. I OSK 1478/16

      W rezultacie, przyjmuje się, że pojęcie "przewlekłość postępowania" obejmuje opieszałe, niesprawne i nieskuteczne działanie organu, w sytuacji, gdy sprawa mogła być załatwiona w terminie krótszym. Oznacza to, że aby można było stwierdzić, iż postępowanie organu jest dotknięte przewlekłością jego prowadzenia Sąd dokonuje oceny czynności procesowych, analizy faktów i okoliczności zależnych od działania

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 30 sierpnia 2017 r., sygn. I OSK 2569/16

      Wskazuje się, że koncepcja rozumienia bezpośredniego przepisów prawnych, jest nieadekwatna. Z wyróżnieniem rozumienia bezpośredniego i jego braku, łączono paremię clara non sunt interpretanda.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 30 sierpnia 2017 r., sygn. I OSK 2594/16

      W sytuacji podniesienia obu podstaw kasacyjnych, zasadą jest w pierwszej kolejności rozpoznanie zarzutów procesowych, ponieważ dopiero po przesądzeniu, że stan faktyczny przyjęty przez sąd w zaskarżonym wyroku jest prawidłowy albo nie został dostatecznie podważony, można przejść do skontrolowania procesu subsumcji danego stanu faktycznego pod zastosowany przez sąd I instancji przepis prawa materialnego

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 30 sierpnia 2017 r., sygn. I OSK 2553/16

      Zasady i procedury odnoszące się do stosowania instytucji doręczenia zastępczego powinny być przestrzegane ściśle. Uchybienie któremukolwiek z elementów procedury doręczenia zastępczego powoduje, iż nie można skutecznie powołać się na domniemanie doręczenia. Skuteczność doręczenia dokonanego w tym trybie zależy w szczególności od prawidłowego zawiadomienia adresata o pozostawieniu pisma, które może

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 26 lipca 2017 r., sygn. I OSK 2450/16

      Status osoby bezrobotnej jest w pełni zdefiniowaną instytucją prawną, a nie stanem faktycznym wynikającym z braku wykonywania pracy zarobkowej. Dla uzyskania statusu osoby bezrobotnej konieczne jest nie tylko niezatrudnienie, ale także niewykonywanie innej pracy zarobkowej, czy też nieuzyskiwanie miesięcznie przychodu z innych źródeł niż praca zarobkowa. Jeżeli ktokolwiek aktywizuje swoją sytuację

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 5 lipca 2017 r., sygn. I OSK 2429/16

      Z dyspozycji normy wynika, że oddalenie skargi kasacyjnej jest następstwem uznania jej przez sąd za bezzasadną. Skarga kasacyjna jest bezzasadna także wówczas, gdy samo orzeczenie jest zgodne z prawem, a błędne jest jedynie jego uzasadnienie. Dotyczy to również przypadku, kiedy uzasadnienie prawidłowego orzeczenia jest błędne tylko w części. Orzeczenie odpowiada prawu mimo błędnego uzasadnienia, gdy

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 5 lipca 2017 r., sygn. I OSK 2634/15

      Wskazać należy, że sąd administracyjny nie dokonuje samodzielnie ustaleń faktycznych w zakresie objętym sprawą administracyjną a jedynie bada, czy ustalenia faktyczne, dokonane w toku postępowania administracyjnego, w którym został wydany zaskarżony akt (czynność) były prawidłowe.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 27 czerwca 2017 r., sygn. II FSK 3258/16

      Wykładnia systemowa wyprowadzona z norm zawartych w art. 33 ust. 2 pkt 2 i ust. 3 pkt 3 u.r.z.s.z.o.n. oraz w art. 38 ust. 1 i ust. 2 pkt 1 u.p.d.o.f. prowadzi do wniosku, że pojęcie "dzień, w którym uzyskano środki" w przypadku obowiązku odprowadzania pobranych zaliczek na podatek na ZFRON należy utożsamiać z terminem wpłaty pobranych zaliczek na konto urzędu skarbowego, o jakim mowa w art. 38 ust

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 23 czerwca 2017 r., sygn. I OSK 1803/16

      Związanie Naczelnego Sądu Administracyjnego granicami skargi kasacyjnej polega na tym, że jest on władny badać naruszenie jedynie tych przepisów, które zostały wyraźnie wskazane przez stronę skarżącą. Ze względu na ograniczenia wynikające ze wskazanych regulacji prawnych, Naczelny Sąd Administracyjny nie może we własnym zakresie konkretyzować zarzutów skargi kasacyjnej, uściślać ich, ani w inny sposób

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00