Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok NSA z dnia 30 sierpnia 2017 r., sygn. I OSK 2553/16

Zasady i procedury odnoszące się do stosowania instytucji doręczenia zastępczego powinny być przestrzegane ściśle. Uchybienie któremukolwiek z elementów procedury doręczenia zastępczego powoduje, iż nie można skutecznie powołać się na domniemanie doręczenia. Skuteczność doręczenia dokonanego w tym trybie zależy w szczególności od prawidłowego zawiadomienia adresata o pozostawieniu pisma, które może być odebrane.

Teza od Redakcji

 

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Marek Stojanowski (spr.), Sędzia NSA Jolanta Sikorska, Sędzia del. WSA Arkadiusz Blewązka, Protokolant starszy asystent sędziego Małgorzata Ziniewicz, po rozpoznaniu w dniu 30 sierpnia 2017 r. na rozprawie w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Wojewody [...] od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 21 lipca 2016 r. sygn. akt II SA/Wa 1977/15 w sprawie ze skargi M.K. na decyzję Wojewody [...] z dnia [...] września 2015 r. nr [...] w przedmiocie statusu osoby bezrobotnej oddala skargę kasacyjną.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 21 lipca 2016r. sygn. akt II SA/Wa 1977/15, uchylił decyzję Wojewody [...] z dnia [...] września 2015 r. nr [...] oraz decyzję Prezydenta [...] z dnia [...] sierpnia 2015 r. nr [...] w przedmiocie statusu osoby bezrobotnej.

Wyrok został wydany w następującym stanie faktycznym i prawnym sprawy:

M.K. został zarejestrowany w Urzędzie Pracy [...] jako osoba bezrobotna w dniu 10 grudnia 2014 r.

Decyzją z dnia [...] grudnia 2014 r. nr [...] Prezydent [...] uznał M.K. z dniem 10 grudnia 2014 r. za osobę bezrobotną oraz odmówił przyznania prawa do zasiłku.

Pismem z dnia 30 czerwca 2015 r. nr [...] Prezydent [...] wezwał M.K. do stawienia się na wizytę w Urzędzie Pracy [...] w dniu 21 lipca 2015 r. Pismo zawierało pouczenie, iż niestawienie się w wyznaczonym terminie i nie powiadomienie do 7 dni o uzasadnionej przyczynie tego niestawiennictwa spowoduje utratę statusu osoby bezrobotnej zgodnie z art. 33 ust. 4 pkt 4 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudniania i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2013 r. poz. 674 z późn. zm.) odpowiednio: na okres 120 dni w przypadku pierwszego niestawiennictwa, na okres 180 dni w przypadku drugiego niestawiennictwa, na okres 270 dni w przypadku trzeciego i każdego kolejnego niestawienia się w wyznaczonym terminie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00