Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 6 listopada 2019 r., sygn. II SA/Rz 770/19

Zagospodarowanie przestrzenne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący SWSA Magdalena Józefczyk Sędziowie NSA Małgorzata Wolska WSA Joanna Zdrzałka /spr./ Protokolant specjalista Anna Mazurek - Ferenc po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 6 listopada 2019 r. sprawy ze skargi Spółdzielni Mieszkaniowej "A" w [...] na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] czerwca 2019 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy I. uchyla zaskarżoną decyzję i decyzję Prezydenta Miasta z dnia [...] marca 2019 r. nr [...]; II. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego na rzecz strony skarżącej Spółdzielni Mieszkaniowej "A." w [...] kwotę 997 zł /słownie: dziewięćset dziewięćdziesiąt siedem złotych/ tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

II SA/Rz 770/19

UZASADNIENIE

Wnioskiem z dnia 29 marca 2018 r. S sp. z o.o. z/s w [...] zwróciła się do Prezydenta Miasta [...] o ustalenie warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku mieszkalnego wielorodzinnego z częścią handlowo - usługową i garażem podziemnym na działce nr 3617/3 w [...].

Decyzją z dnia [...] sierpnia 2018 r. nr [...] Prezydent Miasta [...] ustalił warunki zabudowy dla wnioskowanego przedsięwzięcia, jednakże rozstrzygnięcie to zostało uchylone wydaną w postępowaniu odwoławczym decyzją Samorządowego Kolegium Odwoławczego w [...] z dnia [...] listopada 2018 r. nr [...].

Zdaniem organu odwoławczego, w analizie funkcji i cech zabudowy, na podstawie której organ I instancji ustalił warunki zabudowy nie wyszczególniono dostatecznie charakterystyki parametrów istniejącej zabudowy, co uniemożliwiło dokonanie instancyjnej kontroli prawidłowości ustalonych decyzją wartości parametrów. W analizie nie wykazano bowiem konkretnych danych odnoszących się do szerokości elewacji frontowej budynków w obszarze analizowanym, wysokości górnych krawędzi elewacji frontowych i wysokości głównych kalenic budynków. W części tekstowej nie wyjaśniono także dostatecznie w jaki sposób ustalono parametry zabudowy w zakresie ustalenia wskaźnika wielości powierzchni nowej zabudowy w stosunku do powierzchni działki objętej wnioskiem, szerokości elewacji frontowej oraz wysokości górnej krawędzi elewacji frontowej. Organ odwoławczy wskazał, że wartości te ustalono na zasadzie wyjątków określonych w § 5 ust. 2, § 6 ust. 2 oraz § 7 ust. 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz.U. z 2003 r. Nr 164, poz. 1588), a uzasadnienie odstąpienia od ogólnych zasad umotywował lakonicznym przywołaniem treści ww. regulacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00