Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 10 października 2019 r., sygn. I SA/Po 362/19
Interpretacje podatkowe; Podatkowe postępowanie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Katarzyna Nikodem Sędziowie Sędzia WSA Katarzyna Wolna-Kubicka (spr.) Sędzia WSA Waldemar Inerowicz Protokolant st. sekr. sąd. Marta Ziewińska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 10 października 2019 r. sprawy ze skargi [...] S.A. [...] na postanowienie Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] r. Nr [...] w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania oddala skargę.
Uzasadnienie
[...] S.A. (dalej jako: "wnioskodawca", "spółka"), reprezentowana przez doradcę podatkowego, we wniosku z [...] października 2018 r., wniosła o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy wprowadzenie systemu elektronicznego obiegu i archiwizowania dokumentów naruszy obowiązek prowadzenia ewidencji rachunkowej w sposób zapewniający określenie wysokości dochodu (straty), podstawy opodatkowania i wysokości należnego podatku za rok podatkowy. Wniosek z uwagi na braki formalne został uzupełniony przez spółkę pismem z [...] grudnia 2018 r.
We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe: spółka jest osobą prawną mającą siedzibę na terytorium [...]. Wnioskodawca jest czynnym i zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług w rozumieniu ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2017 r., poz. 1221 ze zm., dalej jako: "ustawa o VAT"). W toku prowadzonej działalności spółka wystawia oraz otrzymuje od kontrahentów dużą ilość faktur oraz innych dowodów księgowych (dalej jako: "dokumenty"). Z uwagi na znaczną liczbę dokumentów, które wnioskodawca przechowuje obecnie w formie papierowej, co wiąże się z wysokimi kosztami ich archiwizacji oraz trudnościami związanymi z dostępem do dokumentów, spółka planuje zrezygnować z przechowywania przedmiotowych dokumentów w formie papierowej i wprowadzić wyłącznie elektroniczny obieg i cyfrową archiwizację tych dokumentów.