Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 25 lipca 2019 r., sygn. III SA/Gl 526/19

Policja

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Barbara Orzepowska-Kyć (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Barbara Brandys-Kmiecik, Sędzia WSA Magdalena Jankiewicz, Protokolant St. sekr. sąd. Joanna Spadek, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 lipca 2019 r. sprawy ze skargi J. Z. na orzeczenie Komendanta Wojewódzkiego Policji w Katowicach z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie uznania obwinionej za winną popełnienia zarzucanego jej przewinienia dyscyplinarnego i wymierzenie jej kary dyscyplinarnej nagany uchyla zaskarżone orzeczenie oraz poprzedzające je orzeczenie nr [...] Komendanta Powiatowego Policji w M. z dnia [...] r.

Uzasadnienie

Komendant Wojewódzki Policji w K. orzeczeniem z [...] r. nr [...], po rozpoznaniu odwołania J.Z. (dalej: strona, skarżąca), utrzymał w mocy orzeczenie nr [...] Komendanta Powiatowego Policji w M. z [...] r. o uznaniu strony winną popełnienia zarzucanego jej przewinienia dyscyplinarnego polegającego na nieprzestrzeganiu zasad etyki zawodowej określonych w art. 132 ust. 1 ustawy z 6 kwietnia 1990 r. o Policji w zw. z § 14 i § 21 Zarządzenia nr 805 Komendanta Głównego Policji z 31 grudnia 2003 r. w sprawie "Zasad etyki zawodowej policjanta" i wymierzeniu jej kary dyscyplinarnej nagany.

W podstawie prawnej organ powołał art. 135n ust. 4 pkt 1 ustawy z 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2019 r. poz. 161 ze zm.).

Z akt administracyjnych wynika, że postępowanie dyscyplinarne w rozpoznawanej sprawie zostało wszczęte w związku z treścią złożonego przez stronę raportu do Komendanta Wojewódzkiego Policji w K. z [...] r. Przedmiotem tego raportu był wniosek o wszczęcie postępowania dyscyplinarnego wobec ówczesnego Komendanta Powiatowego Policji w Z. insp. R.S. oraz Naczelnika Wydziału Prewencji Komendy Powiatowej Policji w Z. kom. P.S.. W raporcie strona zarzuciła Komendantowi Powiatowemu Policji brak elementarnej wiedzy oraz złośliwe i celowe działanie w stosunku do jej osoby. Strona wyjaśniła okoliczności sporządzenia przez nią dokumentacji niejawnej o klauzuli "zastrzeżone" na komputerze służbowym w KPP Z., co skutkowało wszczęciem w stosunku do niej postępowania dyscyplinarnego. W treści uzasadnienia skarżąca wskazała, iż cyt: "Kierownik Jednostki Organizacyjnej w przypadku ujawnienia zdarzenia zawierającego informację o klauzuli "zastrzeżone" określa stopień szkody, społeczny interes, jaki został naruszony oraz stopień ujawnienia tajemnicy. Następnie decyduje o ewentualnym ukaraniu osób winnych oraz podejmuje działania profilaktyczne mające na celu zapobieżenia w przyszłości takim zdarzeniom". Natomiast w akapicie trzecim tegoż raportu napisała cyt. "z uwagi na fakt, iż w moim przypadku chodziło o dokumenty o klauzuli "zastrzeżone". Komendant Powiatowy Policji w Z., nie miał podstaw prawnych ani też faktycznych do przesłania materiałów do prokuratury. Z uwagi na powyższe w tym przypadku możemy mówić o braku elementarnej wiedzy, złośliwym i celowym działaniu w stosunku do mojej osoby. Zachowania powyższe mogą wyczerpywać znamiona deliktu dyscyplinarnego".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00