Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 11 lutego 2016 r., sygn. III SA/Lu 1108/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Jerzy Marcinowski, Sędziowie Sędzia WSA Jerzy Drwal,, Sędzia WSA Jadwiga Pastusiak (sprawozdawca), Protokolant Referent stażysta Paweł Kobylarz, po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 11 lutego 2016 r. sprawy ze skargi R. P. na orzeczenie Komendanta Wojewódzkiego Policji z dnia [...] 2015 r. nr [...] w przedmiocie przewinienia dyscyplinarnego I. uchyla zaskarżone orzeczenie; II. zasądza od Komendanta Wojewódzkiego Policji na rzecz skarżącego R. P. kwotę 240 (dwieście czterdzieści) zł tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Zaskarżonym do sądu orzeczeniem nr [...] z dnia [...] lipca 2015 r., L. Komendant Wojewódzki Policji w L., utrzymał w mocy orzeczenie nr [...] Komendanta Powiatowego Policji w H. z dnia [...] czerwca 2015 r. uznającego R. P. winnym popełnienia określonym w orzeczeniu przewinień dyscyplinarnych i wymierzającego karę wyznaczenia na niższe stanowisko służbowe.

Orzeczenie dyscyplinarne zostało wydane w następującym stanie sprawy:

W postępowaniu dyscyplinarnym, wszczętym postanowieniem Komendanta Powiatowego Policji w H. z dnia [...] kwietnia 2015 r., uzupełnionym postanowieniami tego organu z dnia [...] maja 2015 r. i z [...] maja 2015 r. obwinionemu R. P. postawiono osiem zarzutów: prezentowania w okresie od 3 do 24 kwietnia 2015 r. banneru wyborczego kandydata na Prezydenta RP na widok publiczny na terenie własnej posesji, przez co, jako funkcjonariusz Policji uzewnętrznił swoje preferencje polityczne, czym dopuścił się naruszenia obowiązku dbania o społeczny wizerunek Policji, jako instytucji apolitycznej; nieczytelnego dokumentowania w notatniku służbowym wykonywanych czynności służbowych podczas kliku wyszczególnionych dni pełnienia służby patrolowej; niewykonania bez uzasadnionej przyczyny polecenia dotyczącego realizacji służby patrolowej z wykorzystaniem środka transportu, braku wymaganej wiedzy dotyczącej użycia broni służbowej, wejścia do pomieszczenia przełożonego bez uzyskania jego zgody, nieprzestrzegania zasad estetycznego noszeniu umundurowania, lekceważący stosunek do przełożonego poprzez bezprawne komentowanie wydawanych poleceń, podważanie wiedzy i kompetencji przełożonego; nieprawidłowego wykonania czynności służbowej przeprowadzenia kontroli osobistej, poprzez niesprawdzenie zawartości odzieży osoby kontrolowanej oraz wykonania tej czynności w obecności osób postronnych, a ponadto niewłaściwego udokumentowania przebiegu tej czynności w notatniku służbowym; niewykonania polecenia przełożonego poprzez używanie w trakcie patrolu niewłaściwego kryptonimu indywidualnego; niewykonanie obowiązków polegających na podjęciu czynności zmierzających do ustalenia sprawcy wykroczenia i zastosowania wobec niego przewidzianych prawem środków, pomimo ujawnienia wykroczenia; wykorzystaniu czasu służby do celów prywatnych, bez wiedzy i zgody przełożonego, poprzez sporządzanie pisma dotyczące postępowania dyscyplinarnego nie mającego związku z realizacją przydzielonych zadań do służby; braku przykładu praworządności poprzez popełnienie wykroczenia stypizowanego w Kodeksie wyborczym, poprzez prowadzenie agitacji wyborczej i zbieranie podpisów popierających zgłoszenie jednego z kandydatów na Prezydenta RP bez pisemnej zgody pełnomocnika wyborczego w budynku Posterunku Policji w T.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00