Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 19 czerwca 2019 r., sygn. II SA/Wr 246/19

Administracyjne postępowanie

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Alicja Palus Sędzia WSA Gabriel Węgrzyn (spr.) Asesor WSA Wojciech Śnieżyński po rozpoznaniu w Wydziale II na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym w dniu 19 czerwca 2019 r. sprawy ze skargi N. Ł. na postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego we W. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie stwierdzenia uchybienia terminu do wniesienia odwołania oddala skargę w całości.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi jest postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu (dalej: organ odwoławczy, organ II instancji) z [...] ([...]) stwierdzające uchybienie przez N. Ł. (dalej: skarżąca) terminu do wniesienia odwołania od decyzji Prezydenta W. (dalej: organ I instancji) z [...] (nr [...]) odmawiającej skarżącej ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku mieszkalnego wielorodzinnego z garażem i niezbędną infrastrukturą techniczną na działce nr [...], AM-[...], obręb B. we W.

Od opisanej wyżej decyzji organu pierwszej instancji skarżąca reprezentowana przez radcę prawnego wniosła odwołanie. Odwołanie skarżąca nadała w placówce operatora pocztowego w dniu 15 X 2018 r. Organ II instancji powziął wątpliwości co do prawidłowości doręczenia decyzji skarżącej, albowiem na potwierdzeniu odbioru przesyłki odnotowano jedynie fakt jej zwrotu z powodu niepodjęcia w terminie oraz datę zwrotu. Pismem z dnia 22 XI 2018 r. organ odwoławczy zwrócił się do organu I instancji o przeprowadzenie uzupełniającego postępowania dowodowego poprzez ustalenie: daty pierwszego awizowania przesyłki zawierającej decyzję adresowanej do skarżącej, a także daty jej drugiego awizowania, miejsca, w którym pozostawiono zawiadomienie o możliwości odbioru przesyłki potwierdzonych podpisem osób, które dokonały tych czynności. Organ odwoławczy wskazał, że w tym celu organ I instancji powinien wystąpić z reklamacją do Poczty Polskiej, zaś postępowanie uzupełniające powinien przeprowadzić w terminie 30 dni.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00