Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 27 lutego 2019 r., sygn. II SA/Ke 22/19

Gry losowe

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Krzysztof Armański, Sędziowie Sędzia WSA Dorota Chobian (spr.), Asesor WSA Agnieszka Banach, Protokolant Starszy inspektor sądowy Joanna Dziopa, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 27 lutego 2019 r. przy udziale Wiesławy Klimontowicz Prokuratora Prokuratury Rejonowej Kielce - Zachód w Kielcach delegowanej do Prokuratury Okręgowej w Kielcach sprawy ze skargi M. M. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej z dnia [...] znak: [...] w przedmiocie kary pieniężnej za urządzanie gry na automatach poza kasynem oddala skargę.

Uzasadnienie

Dyrektor Izby Administracji Skarbowej decyzją z [...], po rozpatrzeniu odwołania M.M. od decyzji Naczelnika Urzędu Celno-Skarbowego z [...], wymierzającej karę pieniężną w łącznej wysokości 24.000,00 zł za urządzanie gier hazardowych na dwóch automatach do gier o nazwie: Csani Money Transfers oraz Csani Street Forex zlokalizowanych w sklepie spożywczo - przemysłowym w miejscowości [...] na podstawie art. 233 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 800 ze zmianami), utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję.

W uzasadnieniu organ odwoławczy podał, że w wyniku czynności procesowych wykonywanych w ramach postępowania przygotowawczego, funkcjonariusze Policji ujawnili 23 kwietnia 2013 r. w sklepie spożywczo - przemysłowym w miejscowości [...] dwa urządzenia: Csani Money Transfers oraz Csani Street Forex, które mogły stanowić automaty służące do urządzania gier hazardowych. W celu ustalenia, czy gry dostępne na ujawnionych urządzeniach są grami na automatach w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych - dalej zwaną "u.g.n." poddano je ekspertyzie biegłego sądowego z zakresu automatów do gier. W opinii z 26 września 2016 r., biegły na podstawie przeprowadzonych badań tych automatów, analizy dokumentacji technicznej oraz ekspertyz innych urządzeń Csani zajętych przez różne urzędy celne stwierdził, że oba urządzenia działają w ten sposób, że po ich uruchomieniu i załadowaniu systemu operacyjnego Windows uruchamia się aplikacja MTKiosk (Money Transfer Kiosk), która oferuje m.in. usługę Csani. Po jej wybraniu na ekranie automatów zostaje wyświetlone okno Csani wpłaty/wypłaty, za pomocą którego gracz przelewa środki, wykorzystane później do prowadzenia gier. Po przelaniu w ten sposób środków gracz przechodzi do okna Csani Brokerage, w którym zostaje wyświetlone 12 lub 20 (w zależności od automatu), plansz służących do wyboru danej aplikacji. Po wybraniu jednej z wyświetlanych plansz (tj. wejściu do aplikacji), na ekranie pojawia się 5 elektronicznych bębnów, okno z wykresem, okno ułożenia linii, tabela wygranych, pole WIN, pole BET, pole CREDIT, pole EXIT, pole STAKE (służące do ustalenia stawki za grę), pole AUTO BUY (służące do aktywacji automatycznej gry), pole BUY (służące do uruchomienia pojedynczej gry). Wybrana plansza (aplikacja) przypomina swoim wyglądem grę o nazwie Sizzling Hot, która jest jedną z gier losowych udostępnianych w automatach do gry z zainstalowanym programem Hot Spot (MULTI 3). W celu rozegrania gier gracz musi zakredytować urządzenie, tj. dokonać wpłaty gotówki za pośrednictwem akceptora banknotów lub monetarki. Za "wrzucone" do automatu pieniądze gracz uzyskuje punkty w polu CREDIT, służące do rozgrywania gier, np. za 100 zł gracz otrzymuje 100 pkt, co oznacza że jeden punkt ma wartość 1 zł. Następnie należy ustawić stawkę za grę, poprzez naciśnięcie pola BET. Dostępne stawki to np. 0,50, 1,00, 2,00, 5,00, 10,00, 20,00, 50,00 - w zależności od liczby punktów w liczniku CREDIT. Po wybraniu stawki, gracz uruchamia grę poprzez naciśnięcie pola BUY, wprawiając w ten sposób w ruch wyświetlane na ekranie automatu wirtualne bębny. Bębny te obracają się przez około 3-4 sekundy po czym zatrzymują się samoczynnie. W przypadku gdy bębny ułożą się względem siebie w odpowiedniej konfiguracji gracz uzyskuje wygraną w postaci punktów, określoną w tabeli wyników. Za wygrane punkty gracz może kontynuować dalsze rozgrywanie gier lub podjąć decyzję o ich spieniężeniu. W automatach zainstalowany jest bowiem hopper służący do wypłaty wygranej w monetach o nominale 5 zł. Możliwe jest również aktywowanie opcji automatycznej gry poprzez naciśnięcie pola AUTOBUY. Aktywacja tej opcji samoczynnie wprawia w ruch bębny aż do momentu wykorzystania wszystkich dostępnych środków lub do dezaktywacji tej opcji przez gracza. Dzięki tej opcji gracz nie musi każdorazowo uruchamiać bębnów naciskając pole BUY.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00