Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 10 kwietnia 2018 r., sygn. VII SA/Wa 15/18

Budowlane prawo

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Krystyna Tomaszewska, , Sędzia WSA Jolanta Augustyniak - Pęczkowska (spr.), Asesor WSA Karolina Kisielewicz, Protokolant specjalista Monika Gąsińska - Goc, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 10 kwietnia 2018 r. sprawy ze skargi E. J. i A. K. na decyzję Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia [...] października 2017 r. znak: [...] w przedmiocie zezwolenia na realizację inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych oddala skargę

Uzasadnienie

Minister Infrastruktury i Budownictwa decyzją z [...] października 2017 r. [...], na podstawie art. 138 § 1 pkt 2 k.p.a. oraz art. 11 ust. 1 w zw. z art. 5 ust. 2 ustawy z 8 lipca 2010 r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1377, ze zm.), dalej "specustawa", po rozpatrzeniu odwołania E. J. i A. K. od decyzji Wojewody [...] Nr [...] z dnia [...] czerwca 2017 r. o pozwoleniu na realizację inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych pn.: budowa suchego zbiornika przeciwpowodziowego S.na rzece B., uchylił zaskarżoną decyzję i orzekł merytorycznie w opisanym w pkt I i II zakresie, a w pozostałej części zaskarżoną decyzję utrzymał w mocy.

Organ powołując się na przepisy szczegółowo opisał wymogi określone w specustawie niezbędne do wydania ww. pozwolenia budowlanego i stwierdził, że zostały one spełnione przez inwestora.

Dalej opisał szczegółowo podstawy wydania rozstrzygnięcia reformatoryjnego.

Natomiast odnosząc się do odwołania Minister wyjaśnił, że organy nie są uprawnione do wyznaczania i korygowania trasy takiej inwestycji, ani do zmiany proponowanych we wniosku rozwiązań. Zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 2 i 4 specustawy, to inwestor we wniosku decyduje o przebiegu inwestycji oraz wielkości terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, załączając mapy przedstawiające przebieg inwestycji oraz mapy zawierające projekty podziałów nieruchomości. Organy mogą działać tylko w granicach tego wniosku nie mają możliwości ingerowania w lokalizację inwestycji, a więc i w zaproponowany przebieg linii podziału nieruchomości. Ocenie może jedynie podlegać zgodność z prawem przedsięwzięcia, w szczególności spełnienie warunków zawartych w przepisach specustawy (por. wyrok WSA w Warszawie z dnia 15 czerwca 2016 r., sygn. akt VII SA/Wa 549/16, LEX nr 2090349).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00