Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 9 stycznia 2018 r., sygn. II SA/Lu 757/17

Odpady

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Grażyna Pawlos-Janusz (sprawozdawca), Sędziowie Sędzia NSA Witold Falczyński, Sędzia WSA Bogusław Wiśniewski, Protokolant Referent stażysta Jacek Zięba, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 9 stycznia 2018 r. sprawy ze skargi B. Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą [...] na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego [...] z dnia [....] nr [...] w przedmiocie zezwolenia na przetwarzanie odpadów oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] lipca 2015 r., znak: [...], Samorządowe Kolegium Odwoławcze w B. P. (dalej także: "Kolegium") stwierdziło z urzędu nieważność decyzji Starosty [...] (dalej także: Starosta) z dnia [...] czerwca 2015 r., znak: [...], zezwalającej B. Spółce z o.o. z siedzibą w W. (dalej także: "Spółka") na przetwarzanie odpadów na działce nr [...], w miejscowości U., gmina D. K..

W uzasadnieniu decyzji Kolegium wskazało, że decyzja z dnia 11 czerwca 2015 r. rażąco narusza art. 42 ust. 4 i art. 44 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.; dalej także: "u.o.") oraz art. 72 ust. 1 pkt 21 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. nr 199 poz. 1227, dalej także: "u.u.i.ś."). Zdaniem Kolegium, rażące naruszenie art. 42 ust. 4 u.o. polegało na niedołączeniu do wniosku o wydanie zezwolenia na przetwarzanie odpadów decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na tego rodzaju przedsięwzięcie, mimo że decyzja taka była wymagana, zaś art. 44 u.o. - na błędnym określeniu terminu ważności zezwolenia. Natomiast, jak wskazał organ, rażące naruszenie art. 72 ust. 1 pkt 21 oraz art. 72 ust. 3 u.u.i.ś. polegało na tym, że zezwolenie na przetwarzanie odpadów nie zostało poprzedzone decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach na tego rodzaju działalność.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00