Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 13 grudnia 2016 r., sygn. II SA/Wa 1244/16

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Sławomir Antoniuk, Sędziowie WSA Janusz Walawski, Andrzej Góraj (spr.), Protokolant referent stażysta Aleksandra Tokarczyk, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 grudnia 2016 r. sprawy ze skargi Z. W. na rozkaz personalny Komendanta Głównego Policji z dnia [...] maja 2016 r. nr [...] w przedmiocie zwolnienia ze służby w Policji oddala skargę.

Uzasadnienie

Komendant Główny Policji rozkazem personalnym z dnia [...] maja 2016 r. utrzymał w mocy rozkaz personalny Komendanta [...] Policji z dnia [...] marca 2016 r. w przedmiocie zwolnienia Z. W. ze służby w Policji z dniem [...] marca 2016 r.

Rozkaz personalny organu pierwszej instancji o zwolnienie funkcjonariusza ze służby w Policji został wydany na podstawie art. 41 ust. 2 pkt 5 w zw. z art. 45 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2011 r. Nr 287, poz. 1687 z późn. zm.), natomiast organ odwoławczy, zaskarżony rozkaz personalny wydał na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 w zw. z art. 127 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267).

Komendant Główny Policji w uzasadnieniu rozkazu personalnego podał, że organ administracji publicznej prowadzący postępowanie administracyjne zobowiązany jest przestrzegać przepisów, w tym art. 7, 8, 77 § 1, 80, 81 i art. 107 Kpa.

Zgodnie z art. 41 ust. 2 pkt 5 ustawy o Policji, policjanta można zwolnić ze służby, gdy wymaga tego ważny interes służby, przy czym ustawodawca nie określił, jak należy rozumieć to pojęcie. W praktyce zwolnienie następuje w sytuacji, gdy w ocenie przełożonych funkcjonariusz nie powinien pełnić służby z przyczyn pozamerytorycznych.

Funkcjonariusz w latach 2012 - 2016 przebywał łącznie na zwolnieniu lekarskim 650 dni, które przerywane były urlopami, bądź podjęciem służby.

W ocenie organu, nie bez znaczenia dla przedmiotowej sprawy pozostaje także okoliczność, iż orzeczeniem nr [...] Wojewódzkiej Komisji Lekarskiej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w [...] z dnia [...] czerwca 2014 r. [...] Z. W. został uznany za zdolnego do służby w Policji z ograniczeniem - trwale niezdolnego jedynie do służby na zajmowanym stanowisku policjanta Zespołu Patrolowego i Referatu [...] Wydziału Prewencji Komendy Rejonowej Policji [...] (rozkazem personalnym Komendanta Rejonowego Policji [...] nr [...] z dnia [...] lipca 2014 r. wymieniony został mianowany na równorzędne stanowisko policjanta [...] Wydziału [...]Komisariatu Policji [...] Komendy Rejonowej Policji [...]), natomiast zaświadczeniem nr [...] z dnia [...] lipca 2013 r. lekarza medycyny pracy (wydanym po nieobecności w służbie na podstawie zwolnień lekarskich wystawionych m.in. przez lekarza neurologa, lekarza rehabilitacji medycznej, specjalistę psychiatrę, lekarza medycyny) [...] Z. W. został uznany za zdolnego do wykonywania pracy na zajmowanym stanowisku, a termin następnego badania okresowego ustalono na dzień 12 września 2014 r., także zdolność wymienionego do pełnienia służby na zajmowanym stanowisku została potwierdzona zaświadczeniem lekarskim nr [...] lekarza medycyny pracy z dnia [...] lutego 2015 r. (wydanym po jego nieobecności w służbie z powodu choroby na podstawie zwolnień lekarskich wystawionych m.in. przez neurologa i lekarza).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00