Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 18 listopada 2015 r., sygn. II SA/Gl 601/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Ewa Krawczyk, Sędziowie Sędzia NSA Bonifacy Bronkowski, Sędzia WSA Maria Taniewska-Banacka (spr.), Protokolant specjalista Beata Bieroń, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 listopada 2015 r. sprawy ze skargi W. J. na decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w K. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie umorzenia postępowania w sprawie budowy obiektu budowlanego oddala skargę.

Uzasadnienie

Pismem z dnia 31 stycznia 2012 r. W. J. wniósł o wszczęcie postępowania administracyjnego "w celu nakazania rozbiórki obiektu budowlanego w postaci samochodowej, samoobsługowej myjni sześciostanowiskowej, położonej na działce nr 1" uzasadniając wniosek faktem, iż Wojewoda [...] decyzją z dnia [...] r. nr [...] stwierdził nieważność decyzji Starosty [...] z dnia [...] r., którą udzielono pozwolenia na budowę przedmiotowej myjni samochodowej z uwagi na sprzeczność lokalizacji myjni z ustaleniami planu zagospodarowania przestrzennego.

Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w Z. postanowieniem z [...]r. nr [...] odmówił wszczęcia wnioskowanego postępowania stwierdzając w uzasadnieniu, iż myjnia została zrealizowana na podstawie ostatecznej decyzji Starosty [...] nr [...] z dnia [...] r., a PINB decyzją nr [...] z [...] r. udzielił pozwolenia na użytkowanie. W związku z powyższym brak jest podstawy prawnej do wszczęcia postępowania administracyjnego na podstawie przepisów art. 48 ust. 1 Prawa budowlanego.

Na skutek rozpoznania wniesionego przez W. J. zażalenia [...] Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego w K.. postanowieniem z dnia [...] r. nr [...] uchylił zaskarżone postanowienie organu I instancji w całości. W uzasadnieniu wskazał, że Wojewoda [...] decyzją z [...] r. nr [...] stwierdził na wniosek W. J. nieważność decyzji Starosty [...] z dnia [...] r. nr [...] zatwierdzającej projekt budowlany i udzielający [A] pozwolenia na budowę ww. myjni, a następnie Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego decyzją z dnia [...]r. nr [...]utrzymał w mocy ww. decyzję Wojewody [...]. Powyższa decyzja GINB została zaskarżona do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, który wyrokiem z dnia 5 kwietnia 2012 r. o sygn. akt VII SA/Wa 2310/11 uchylił ww. decyzję Wojewody [...] i Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Na powyższy wyrok wniesiono skargę kasacyjną. Naczelny Sąd Administracyjny wyrokiem z dnia 13 grudnia 2013 r. o sygn. akt II OSK 1843/12 uchylił powyższy wyrok WSA w Warszawie i oddalił skargę pozostawiając tym samym w obrocie prawnym decyzję GINB utrzymującą w mocy decyzję Wojewody [...], którą stwierdzono nieważność decyzji o pozwoleniu na budowę przedmiotowej myjni.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00