Orzeczenie
Wyrok WSA w Kielcach z dnia 9 czerwca 2015 r., sygn. II SA/Ke 374/15
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jacek Kuza (spr.), Sędzia WSA Renata Detka,, Sędzia WSA Beata Ziomek, Protokolant Starszy sekretarz sądowy Sebastian Styczeń, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 maja 2015 r. sprawy ze skargi M. S. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] znak: [...] w przedmiocie przywrócenia stosunków wodnych na gruncie oddala skargę.
Uzasadnienie
Samorządowe Kolegium Odwoławcze decyzją z dnia [...], znak: [...], po rozpatrzeniu odwołania Gminy od decyzji Burmistrza Miasta z dnia [...] odmawiającej przywrócenia do stanu poprzedniego działki, na podstawie art. 138 § 2 w związku z art. 127 § 2 kpa uchyliło zaskarżoną decyzję w całości i przekazało sprawę do ponownego rozpatrzenia organowi I instancji.
W uzasadnieniu Kolegium podało, że Wójt Gminy w swoim wniosku zarzucił właścicielowi działki sąsiedniej oznaczonej nr [...], że spowodował zakłócenie stanu wód na gruncie poprzez to, że wybudował on na działce o nr [...] wał usypany z gruzu budowlanego zmieszanego z ziemią, co spowodowało zdaniem wnioskodawcy zakłócenie stosunków wodnych. Po wszczęciu postępowania organ I instancji ustalił, że działka nr [...] stanowiąca drogę gminną, położona jest powyżej działki o nr ewid. [...]. Droga gminna nie posiada odwodnienia. Spływ wód opadowych z drogi gminnej odbywa się w kierunku działek sąsiednich, w tym również na działkę nr [...]. Zdaniem organu I instancji każda inwestycja wymaga uzyskania pozwoleń budowlanych. Projekt drogi gminnej winien przewidywać odwodnienie ulicy w granicach jej własności, a roszczenie Wójta Gminy aby woda opadowa spływała z drogi gminnej na grunty sąsiednie jest nieporozumieniem. Organ ustalił również, że właściciel działki nr [...] wybudował nasyp w celu zatrzymania wody spływającej z działki [...] oraz uznał, że kontrola i nadzór przestrzegania i stosowania przepisów prawa budowlanego należy do nadzoru budowlanego, a organ gminy nie posiada kompetencji ustawowych do rozstrzygania tych kwestii w oparciu o przepisy prawa budowlanego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right