Orzeczenie
Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 10 czerwca 2014 r., sygn. II SA/Bd 524/14
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Małgorzata Włodarska (spr.) Sędziowie: Sędzia WSA Renata Owczarzak Sędzia WSA Grzegorz Saniewski Protokolant starszy sekretarz sądowy Elżbieta Brandt po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 10 czerwca 2014r. sprawy ze skargi Wojewody Kujawsko-Pomorskiego na uchwałę Rady Miasta Torunia z dnia 21 listopada 2013 r. nr 645/13 w przedmiocie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego 1. stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały Rady Miasta Torunia z dnia 21 listopada 2013 r., nr 645/13 w całości, 2. stwierdza, że zaskarżona uchwała nie podlega wykonaniu.
Uzasadnienie
W dniu 21 listopada 2013 r. Rada Miasta Torunia podjęła uchwałę nr 645/13 w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w rejonie ulic: Dworcowej, Chrobrego, Fabrycznej i Trasy Średnicowej w Toruniu. Powyższa uchwała została opublikowana w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 27 listopada 2013 r. pod poz. 3592 i zgodnie z treścią § 21 ust. 1 zaskarżanego aktu stała się obowiązującym prawem miejscowym po upływie 30 dni od daty ogłoszenia.
Wojewoda Kujawsko-Pomorski, działając na podstawie art. 93 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm., dalej jako: "usg"), zaskarżył powyższą uchwałę wnosząc o stwierdzenie jej nieważności w całości oraz o wstrzymanie jej wykonania. W uzasadnieniu skargi podniesiono, że przepis art. 15 ust. 2 pkt 10 ustawy z dnia 27.03.2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2012 r., poz.647; ze zm.), dalej powoływana w skrócie jako "upzp" wskazuje, iż w planie miejscowym określa się obowiązkowo zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej. Ustalenia te stosownie do treści § 4 pkt 9 lit. a rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2003 r., Nr 164, poz. 1587), dalej powoływanego jako "rozporządzenie", winny zawierać: określenie układu komunikacyjnego i sieci infrastruktury technicznej wraz z ich parametrami oraz klasyfikacją ulic i innych szlaków komunikacyjnych. Zgodnie ze wskazanymi wyżej przepisami prawa uchwała Rady Miasta Torunia z dnia 21 listopada 2013 r. określa układ komunikacyjny obszaru objętego planem, na który składają się drogi publiczne: główna ruchu przyspieszonego, zbiorcze, lokalne i dojazdowe oraz drogi wewnętrzne, które zostały opisane w uchwale (§ 15-19 uchwały) oraz wyznaczone na rysunku planu liniami rozgraniczającymi tereny o różnym przeznaczeniu podstawowym i różnych zasadach zagospodarowania. Wojewoda stwierdził jednak, że występuje niezgodność pomiędzy częścią tekstową uchwały, a rysunkiem planu w zakresie dróg publicznych - ulic dojazdowych. Brak bowiem w § 18 uchwały odnoszącym się do terenów dróg publicznych dojazdowych lub innym paragrafie uchwały ustaleń dla terenów oznaczonych na rysunku planu symbolami od 48.09-KD(D)2 do 48.09-KD(D)11. Ponadto na załączniku nr 1 do uchwały - rysunku planu, nie wyznaczono terenu oznaczonego symbolem 48.09-KD(D)14 wskazanego w § 18 uchwały, a także różne jest oznaczenie symboli dróg w uchwale i rysunku planu - w treści uchwały numer planu i numer jednostki przestrzennej oddzielony jest od przeznaczenia podstawowego i numeru terenu myślnikiem, którego brak na załączniku graficznym do uchwały.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right