Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 13 czerwca 2013 r., sygn. III SA/Lu 122/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jadwiga Pastusiak (sprawozdawca), Sędziowie WSA Ewa Ibrom,, WSA Grzegorz Wałejko, Protokolant Asystent sędziego Radosław Kot, po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 13 czerwca 2013 r. sprawy ze skargi J. Ś. na decyzję L. Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego z dnia [...] grudnia 2012 r. nr [...] w przedmiocie choroby zawodowej oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją nr [...] z dnia [...] października 2012 r. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w L. nie stwierdził u J. Ś. choroby zawodowej określonej w wykazie chorób zawodowych (poz. 20/1) jako zespół cieśni w obrębie nadgarstka. Organ powołał się na ustalenia jednostek orzeczniczych obydwu stopni, które wykluczyły możliwość uznania rozpoznanego schorzenia za powstałe w wyniku wykonywanej pracy.

W odwołaniu od decyzji J. Ś. zakwestionowała ustalenia organu

i jednostek orzeczniczych, podnosząc, że podczas wykonywanej przez nią pracy biurowej występowało bardzo duże obciążenie kończyn górnych w okolicach nadgarstków, które było przyczyną zespołu cieśni nadgarstków.

Po rozpoznaniu odwołania, decyzją z dnia [...] grudnia 2012 r., znak: [...], L. Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w L., utrzymał w mocy decyzję organu I instancji.

W uzasadnieniu organ powołał się na zebrany w sprawie materiał dowodowy, z którego wynika, że J. Ś. w okresie od 1.08.1987 r. do 31.10.2009 r. była zatrudniona na stanowisku głównego specjalisty ds. technicznej oceny ryzyka w P. S.A. O. R. w L. Do jej obowiązków należało przeprowadzanie analizy ryzyka, sprzedaż ubezpieczeń, wyjazdy do klienta w celu negocjacji umów, wypełnianie ankiet (ręcznie lub komputerowo), analizowanie danych przy pomocy komputera po ich wcześniejszym wprowadzeniu. Około połowy czasu pracy stanowiła obsługa komputera, a pozostały czas pracy stanowiły rozmowy z klientem

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00